elektrische start.

osman69

Well-Known Member
hallo, ik heb een probleem.
Mijn scooter zijn elektrische start doet het niet.
Hoe kan ik dit oplossen.
Het is de accu niet want het dasboard en de verlichting doen het nog wel.

Ik heb een viva city sportline snor.
Helemaal standaard alleen de vario ring er uit.

gr.osman

Advertisement - register to remove this

Werkt je remlicht ? Als het niet werkt zijn je remlichtschakelaars stuk. Hierdoor start hij ook niet electrisch.

kijk eens aan je achterspatbord als je hem niet ziet zitten schroef je het er even af dan kan je er makelijk bij. ofwel heb je geen startmotor ofwel is hij niet aangesloten. hoor je btw geen tikje als je probeerd te starten?

Ik hoor helemaal niks wanneer ik het knopje in druk.
1x kicken en hij is meteen aan.
Gister deed de elektrische start het ook gewoon nog in 1 x.

kan ook aan je batterij liggen. heb je geen oplader? als je hem met de kick start ff rijd en daarna uitzet wat doet die dan als je de startknop indrukt? (met rem uiteraard ingenepen)

heb ik al gedaan een kort stukje, de lampen branden allemaal alles doet het op het dashboard ik moet nu even naar mijn andere huis dus ik zal wel even kijken of hij het daarna doet !

ik denk dat mijn accu kapot of leeg is.
Heb hem nu aan de lader gelegd, zodra ik mijn vivacity aanzet moeten de lampjes dan even branden?? want dat doen ze niet???
Zodra ik het licht aan zet lopen de lampen wel op de cillinder.
Dus is de dynamo niet kapot toch?
Ik neem vanavond nog een kijkje hoe het staat met de accu.

nee dat is nooit je lichten gaan NOOIT branden als de motor niet loopt. enkel je pinkers en als je je contakt omdraait moet ook het olielampje even flikkeren.

ik zou hem even aan de lader een uurtje of 2 max hangen en het dan nog is proberen.
deze winter was mijn accu ook na 1sec al leeg even dit wat ik boven zeg gedaan en ik kan nu netjes mn elektrische starter gebruiken. en die accu is nu toch al 3winters oud...

Sorry ik bedoelde de lichten van het dashboard, deze doen het alleen wanneer ik de scooter start en daarna het licht aan zet. Het olie lampje flikkert ook niet.
Ik heb de accu nu aan de lader liggen hopelijk is die niet kapot maar ik vrees voor het ergste!

Ik denk het haast wel, ik heb in de regen gereden en ben er achter gekomen dat het kapje achter mijn elektrische start kapot is! misschien water in gekomen want dat kan op die plek heel makkelijk.
Ik zal het wel even naar de monteur brengen moet hem toch ff laten nakijken!

kan je heel makkelijk zelf testen hoor... afschroeven en de draadjes er nog aanlaten en starten als hij draait werkt hij draait die niet is hij duidelijk stuk

Verbind je accu + pool eens direct met de + pool van je startmotor, grote kans dat je relais kapot is of een draadje een beetje los zit.

Heb er ervaring mee helaas.. maar heb een handige vader :)

Back