Elektrisch probleem

Neo´SSS

Watskebuuuuuuuuuuurt
Hallo mensen ik heb neon onder mijn scooter, en daar heb ik nu een schakelaar voor gekocht.

Het is een schakelaar die zou moeten oplichten wanneer die aanstaat.
Er zijn 3 kabeltjes, 2 rode en een zwart/rode.
Ik heb geprobeerd een schakeling te maken op een 12 volt adaptertje om het te testen. Ik ben wat ledjes en de schakelaar in serie op de adaptar aangesloten. Het probleem is nou het werkt dus niet. Dan kan je zeggen ja probeer dan andere mogelijkheden rood bijvoorbeeld bij zwart en rood en rood samen op zwart enz. Maarja bij geen een poging lukt het dus.



Nu heb ik is op de verpakking gekeken maar daar werd ik ook niet echt wijzer van, bijvoorbeeld dat tekentje wat ik omcirkeld heb ik heb geen flauw idee wat dat moet betekenen. Weten jullie hoe ik dit aan moet sluiten?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ik ben het nu dus een beetje aan het testen, maar bij je scooter moet je het voor massa aan het frame hangen, maar wat kan je daar gewoon thuis binnen voor gebruiken?
 


Dit zijn dus alle aansluitmogelijkheden (plaatje om te "visualiseren'' of zoiets).

1 draad van + pool accu
1 draad van - pool accu
1 draad + neon
1 draad - neon
3 draden van schakelaar
nog een aansluitmogelijkekheid, massa (frame dus)

Hoe moet ik dit alles nou aansluiten om een goedwerkend geheel te krijgen.
Check posts+plaatje hierboven voor meer info.

Mzzl,
Jeffrey
 
Neo´SSS said:
maar op een adapter (net als bij een accu) heb je een min en een pluspool.
De minpool is toch niet hetzelfde als massa/aarde.
De 0V of Massa aansluiting wordt op een accu meestal aangeduid met een - teken, als er sprake zou zijn van een 'minpool' dan zou je ook nog 0V en een pluspool hebben (Tussen -12V en 0V meet je dan 12V, tussen 0V en +12V meet je dan 12V en tussen -12V en +12V meet je dan 24V).

De - van Neon en zwarte draadje van de schakelaar aan de massa hangen, de + van accu naar een rood draadje van de schakelaar en het andere rode draadje van de schakelaar naar de + van Neon.

Als het lampje van de schakelaar niet brand dan moet je de rode draadjes ff omdraaien (Kan zijn dat ie het wel doet maar juist verkeerd om....lampje aan als neon uit is).
 
Back
Top