Elek. start werkt niet van Neos

Rio-man

Yamaha Neo's
Hee,

De elek. start van mijn Neo's werkt niet meer somehow. Het relais klikt wel zegmaar, alleen hoor je de startmotor niet ronddraaien. De accu heeft wel gewoon stroom (vanmiddag van de lader gehaalt, heeft ong. 20 uur aan de lader gehangen, dus moet wel vol zijn), en ook met een andere accu niks dan dat geklik van het relais.

Nu weet ik dat als ik het stekkertje op de startmotor iets naar achter trok, dus zegmaar dat hij er niet helemaal in zat, dat hij het wel deed, maar hoe ik die er nu ook opschuif, enkel het relais is wat je hoort..

Wie weet hoe ik dit kan fixen. Zeker met de wintermaanden is het gewoon beter als die elektrostart gewoon werkt (starten doet hij toch wel, zelfs na een nacht buitenstaan met -3 start hij met 1 keer kicken +ralf+ dus wat dat aangaat 9||6)

Alvast bedankt!

Advertisement - register to remove this

Had hetzelfde probleem onlangs.
Je hoorde de kickstarter, maar die kon precies niet draaien.. Dacht eerst dat ie geblokkeerd zat ofzo..

Een nieuwe batterij heeft alles opgelost.

Hee,

De elek. start van mijn Neo's werkt niet meer somehow. Het relais klikt wel zegmaar, alleen hoor je de startmotor niet ronddraaien. De accu heeft wel gewoon stroom (vanmiddag van de lader gehaalt, heeft ong. 20 uur aan de lader gehangen, dus moet wel vol zijn), en ook met een andere accu niks dan dat geklik van het relais.

Nu weet ik dat als ik het stekkertje op de startmotor iets naar achter trok, dus zegmaar dat hij er niet helemaal in zat, dat hij het wel deed, maar hoe ik die er nu ook opschuif, enkel het relais is wat je hoort..

Wie weet hoe ik dit kan fixen. Zeker met de wintermaanden is het gewoon beter als die elektrostart gewoon werkt (starten doet hij toch wel, zelfs na een nacht buitenstaan met -3 start hij met 1 keer kicken +ralf+ dus wat dat aangaat 9||6)

Alvast bedankt!

meschien dat je pinetje waar je jou stekkertje opzit helemaal geoxideerd is even met schuurpapiertje schoon maken+ stekkertje schoon maken en dan is het meestal wel gefixt":P

Het stekkertje heb ik met een staalborsteltje al schoongemaakt, maar dat heeft niet mogen baten...Maar het is echt raar.. een week geleden deed hij het nog, maar toen was mn accu te leeg om 'm aan te laten slaan. Maargoed het stekkertje zal ik anders nog wel een keer nakijken als ik de kappen eraf heb. Dat werkt toch wel wat handiger.

Niet gewoon je start motor kaduuk?
Bij mijn neos was die ook opeens kaduuk.
Was vanbinnen helemaal gaar en verroest.
Bij mij was het een contact puntje aan de binnen kant die kapot was.

Het relais al vervangen?

Het feit dat 'ie klikt betekend niet dat ie goed werkt:)

Startmotoren gaan eigenlijk nooit kapot, tenzij er aan gerommeld is.

Nieuw relais kopen voor 3 euro en kijken of dat het is.
Heb zelf de nodige scooters gehad, en bij een aantal gevallen was het inderdaad gewoon het relais:)

Je gaat gewoon even aan de andere kant van de carter kijken, dus niet je kickstart maar de andere kant.
Daar binnenin zit zo'n cilindertje met een schijfje erop. Gewoon checken of die heel is.

Zit er nog een aparte zekering tussen het relais en de startmotor? De zekering die zegmaar op de pluskabel van de accu zit die is vervangen.

Nee. Sterker nog, je startmotor is in zijn geheel niet gezekerd.
Als het goed is loopt er vanaf je accu een tweede draad naar het startrelais. De afgezekerde draad gaat je kabelboom in

Heb je een multimeter? Controleer dan even of er nog spanning over de draden staat?
Het kan zijn dat je koolborstels zijn versleten en de motor nu precies in zo een stand staat dat hij geen contact maakt.

doe met 2 kabels je accu direcht op je min en pluspool van je startmotor.
als je startmotor dan draait, ligt het aan de bekabeling van je relais naar je startmotor, of je relais zelf.

dat het relais klikt, wil niet automatisch zeggen dat het ook nog goed is.

Ik moest vandaag toch nog ff naar proscooter in zoetermeer dus gelijk ff naar gevraagd, en hij zij dat het mijn startmotor is, en dat hij of helemaal schoongemaakt moet worden, of er een nieuwe in moet voor 36 nogwat. Alleen, revisie lijkt me iets goedkoper, dus ik wou graag weten of er een revisiesetje te koop is voor mn startmotor en waar en voor hoeveel.

Ik moest vandaag toch nog ff naar proscooter in zoetermeer dus gelijk ff naar gevraagd, en hij zij dat het mijn startmotor is, en dat hij of helemaal schoongemaakt moet worden, of er een nieuwe in moet voor 36 nogwat. Alleen, revisie lijkt me iets goedkoper, dus ik wou graag weten of er een revisiesetje te koop is voor mn startmotor en waar en voor hoeveel.

volgens mij bestaat er niet eens een revisie set voor een startmotor.
Heb je al geprobeerd om er een directe spanning op te zetten?
Dan weet je direct of het de startmotor is.

Doe dat nou maar eerst en kijk dan verder.

Revisiesetje bestaat uit niets meer dan 2 nieuwe koolborsteltjes en veertjes.
Maar ik zou eerst even controleren wat hij doet als je hem, zoals al gezegd, direct aan de accu hangt.

Back