This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Electrische start

westsiderhgv

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn electrische start, ik heb vandaag een nieuwe accu er op gezet, ik heb een aprilia sr.
hij pakt hem wel, maar de motor loopt niet, hij heeft het nu 1 a 2 keer gedaan met de electrische start maar verder niet

heeft iemand ervaring met dit probleem?

groet.

start je scoot met de kickstart wel gewoon goed of duurt dat ook vrij lang? weet je namelijk of het aan de motor ligt of je startmotortje

Bij mn neos hoef ik het ook niet electrisch te proberen, hoewel kickstart wel redelijk gaat

Met dit koude weer start een koude motor sowieso wat lastiger.

Slingert hij hem niet hard genoeg aan, of gebeurd er uberhaipt niets?
Hoor je de klik van het relais, en inderdaad, brandt je remlicht wel?

ja remlicht en toeter werken wel, en zoals ik alzei, hij heeft al 2 x electrisch gestart, maar als ik electrische gebruik, klinkt het ook alsof accu bijna leeg ik (heb net nieuwe accu gekocht).

maar als hij al 2x heeft gestart kan het toch niet aan de startmotor liggen?

Mja, hij heeft erg veel vermogen van de accu nodig waarschijnlijk. Misschien zijn je kabels niet zo best meer? Leg de polen van de accu eens rechtstreeks op de start motor?

Waarom heb je er een nieuwe accu opgezet?
Laadde de oude niet meer op? Dan deze waarschijnlijk ook niet. Je startmotor vreet enorm veel stroom en trekt een volle accu zo leeg.