This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Electrische start werk niet meer!

0KMPU

Well-Known Member
Scootergeleerden,

Sinds een aantal weken werkt mijn electrische start niet meer. Volgens de dealer zou het een pittig dure grap worden als ik het zou willen repareren. Toen had ik even wat minder geld dus had ik het niet gedaan.

Maar het bleek de startmotor te zijn? Iets waar ik totaal geen verstand over heb. Maar goed, klopt dat? En wat gaat een nieuwe kosten?

Groet,
Ruben

Wat verstaat jou dealer onder een dure grap?... al was het de startmotor dat zou je ongv. 25-50 euro kosten wil je hem zelf los kopen en is niet moeilijk te vervangen...
wat voor scooter heb je ten eerste?

een startmotor is inderdaad niet zo duur.
en zelf vervangen ook niet als ej een beetje technisch bent
en wat kunt sleutelen.

Ik heb een Yamaha Aerox R. Maar oke, die prijs is nog wel te overzien. Ga er zelf nu niet aan zitten laat ik aan de dealer over. Maar heeft het ermee te maken dat ik zonder onderkuip rondrijd? Ik weet niet waar die startmotor zit.

Je startmotor zit aan achter je carter (ongeveer linear achter je kickstart)
Plaatje ter verduidelijking:

En zoals in een vorig topic van je werd verteld, alles gaat roesten, er komt overal water bij (ook bij je bougie etc..)
Een onderkuip lijkt misschien duur, maar als je alles moet gaan vervangen doordat het is gaan roesten terwijl dat niet nodig is, ben je duurder uit