This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

electrische probleem yamaha neos.

evo50

Sr Max Biaggi Owner
hallo, ik heb als straat scooter een yamaha neos. Maar nu doet sinds 2 weken mijn knipperlichten, benzine meter, claxon en remlicht het niet meer, met andere woorden ik alles wat gevoed word door de accu doet het niet meer. Ik heb gelijk mijn accu vervangen maar dat bleek het probleem niet te zijn. mijn zekering is ook nog goed, Toen alle kappen er af gehaald en bekabeling na gelopen maar alles picobello. de spannings regelaar zou het in mijn ogen niet zijn aangezien mijn verlichting het wel gewoon goed doet.. heb hier iemand enig idee wat dit kan zijn??

accu is gevuld ja geeft 12.63 volt aan, vandaag andere spannings regelaar geprobeerd(goeie) maar ook niks. toen heb ik alle draden en stekkers die van en naar mijn contact gaan geprobeerd en in gespoten met contact spray. en helaas zonder resultaat. het vreemde is nu ook dat mijn accu zelf niet meer bij laad. misschien een massa probleem?

Hmm..
Misschien is je Dynamo kapot?
En anders zou ik nog een keer je kabels nakijken, misschien wat over het hoofd gezien?
Als je motor draait doet ie ook niks meer?

hang je accu is aan een batterijlader, als hij het dan goed doet moet je toch in die richting gaan zoeken en was je oude batterij misschien nog goed.

niet bijladen is spanningsregelaar of je laadspoel.
meten is weten!

had gister wel een oorzaak gevonden namelijk, de plus draai die naar mijn contact ga was in het verleden geoxideerd. Nu hadden ze de stekker overbrugt doormiddel van het te solderen. Dus ik dacht ga eens kijken of dat nog wel allemaal vers was. Was niet het geval was weer gaan oxideren en was los gelaten. opnieuw gesoldeerd en toen deed alleen tijden het draaien van de motor, het claxon de knipperlichten en het remlicht het weer. ik blij maar nog niet overtuigend want zonder draaiende motor(met contact aan ja ) doet niks het. best vreemd allemaal accu spanning is goed dus zal het wel moeten werken. iemand enig idee hoe dit kan?

Kan zijn dat je accu inmiddels een beetje leeg is, ff een stukje rijden dus.
Als het dan goed is, moet je remlichten/knipperlichten het weer doen als je hem alleen op contact hebt.

vandaag ff andere spannings regelaar geprobeerd en met die lade mijn accu wel bij dus het probleem lag tog bij mijn spanningsregelaar. alleen bij de gene die er nu opzit brand mijn verlichting door dus even om een nieuwe haha. Als het goed is moet het nu verholpen zijn. in iedergeval veel bedankt iedereen voor de reacties! groeten elroy

Wat zei ik?
Heb je er toevallig 25watt lampjes oid in gedaan omdat je dacht dat je lampjes te zwak waren?

Zo heb ik m'n originele lampunit gesmolten..

haha jaa je had gelijk kheb er nu 12v35w lampen in en er zat 25 watt in van voor mn oude spannings regelaar was gewoon goed btw terwijl hij tog vreemd deed.. maar goed nu is alles verhopen hahah