Elec choke kapot?

MarkyB

Met een hamer past alles.
Hoe kan ik merken dat mijn electrische choke kapot is? (yamaha neos 2002)

als ik de motor start smorgens, dan kan ik niet wegrijden, omdat hij net niet genoeg toeren kan maken dat de koppeling pakt. Hierna zakt hij in, en slaat de motor af, en als ik de gashendel los laat blijft hij weer stationair draaien.

Is dit een teken dat de electrische choke kapot is? Zo ja, hoe klote is dit om te vervangen?
 
Advertisement - register to remove this

met deze setup heb ik 5000 kilometer foutloos gereden, tot deze gestolen werd en ik hem verwaarloost terug kreeg. heb toen een 12mm carb terug gemonteerd (die ik voor de 17,5mm had) en hiermee reed hij ook steeds slechter.
bij het optrekken heb ik het gevoel dat hij als een schommelstoel optrekt, dus wel veel vermogen, minder vermogen, veel vermogen, minder vermogen etc, dit ongeveer 4x per seconde
 
nee mijn sig is zoals mijn scooter was voor de diefstal, en die eppo heeft het voor elkaar gekregen in 2 dagen een scooter kort te rijden.

Nu heb ik mijn oude 12mm er weer op geschroeft, met een 65 sproeier. Hiermee heb ik 3 maanden plezier gehad zonder storingen.

Zoals het nu is:
optrekken met koude motor, mission impossible.
als de motor al wat warmer is kan ik rijden.

als de motor helemaal warm is en na een stuk rijden laat ik gas los en geef 3/4 gas, dan wil de motor afslaan en stottert dus. bij volgas is alles weer goed.
 
zoals de setup nu is:

Malossi sport 50
malossi mhr vario (5,1gr)
malossi fly clutch (technigfas rood veertjes)
dell orto 12mm (sproeier 65) luchtschroef 1,5 slag open
technigas next R uitlaat
std luchtfilter
malossi carbon membraanplaatjes
 
de choke (de)monteren, is dat een kwestie van de 2 schroefjes eruit draaien en de choke eruit trekken, en daarna weer erin doen met de 2 schroefjes vast zetten, of komt er meer om de hoek kijken?
 
Back
Top