Eendagsverzekering schakelbrommer

lucasg

New Member
Dag allemaal,

Ik wil graag een eendagsverzekering aanvragen en heb een paar vragen daarover.

1. Wordt de kenteken die ik na de keuring krijg hetzelfde als de eendagskenteken? Blijven de nummers en letters dus hetzelfde?

2. Zou ik dan gewoon een normale verzekering aan kunnen vragen voor de eendagsverzekering als dat zo is?

3. En als dat allemaal niet mogelijk is, ik heb een verzekeraar gevonden die het voor een goede prijs doet maar heb er nooit van gehoord en kan er verder online niet veel over vinden. Het gaat over www.kortetermijnverzekeringen.nl

Alvast bedankt voor de antwoorden!
 
Advertisement - register to remove this

1. Wordt de kenteken die ik na de keuring krijg hetzelfde als de eendagskenteken? Blijven de nummers en letters dus hetzelfde?

2. Zou ik dan gewoon een normale verzekering aan kunnen vragen voor de eendagsverzekering als dat zo is?

3. En als dat allemaal niet mogelijk is, ik heb een verzekeraar gevonden die het voor een goede prijs doet maar heb er nooit van gehoord en kan er verder online niet veel over vinden. Het gaat over www.kortetermijnverzekeringen.nl
1: Nee, er worden tijdelijke kentekens door de RDW afgegeven. Deze kunnen meerdere malen gebruikt en uitgeven worden en hebben een eigen cijfer/letter combinatie.
Deze staat slechts een dag op jouw naam.
Dus jij rijdt er vandaag mee en over een week een ander.
Wanneer het voertuig goedgekeurd wordt, dan geeft de RDW een nieuw kentekenbewijs af. Hier is een nieuwe combinatie van cijfers en letters zichtbaar.
2: Dat kan niet omdat er geen geldend kenteken ingevoerd word. Pas als het nieuwe kentekenbewijs is afgegeven, kan je een verzekering afsluiten bij de "gewone" verzekeringsmaatschappijen.
3: Om je brommer/scooter voor een dag te laten verzekeren, dien je een verzekering af te sluiten bij een maatschappij die dit wil/kan doen.
Hier zijn er meerdere van. Zoals deze.
Mocht je nog vragen hebben, dan kan je deze stellen bij de RDW.
Zie hier.
Tip: maak zelf een plaat van wit karton en schrijf met een dikke zwarte stift de tijdelijke combinatie hierop. Hoef je geen plaat te laten maken. Scheelt weer in de kosten... :grinning:
Ik zeg: succes...
 
Dus € 32,48 voor 1 dag verzekering. Kun je beter de scooter op een aanhanger naar de RDW brengen, dan heb je geen eendagskenteken en geen verzekering nodig. Moet je natuurlijk wel over een auto plus aanhanger kunnen beschikken.
 
Hema kost 7 euro nog wat voor een heel maand, als je los per maand betaald.

Verzeker je dat ding voor 1 maand en zeg je het als nog op.
 
Hema kost 7 euro nog wat voor een heel maand, als je los per maand betaald.

Verzeker je dat ding voor 1 maand en zeg je het als nog op.
Leuk bedacht, maar men moet hier wel mee oppassen.
Kan men 1 of 2x doen. Daarna loopt het in de gaten.
Alles wordt tegenwoordig geregistreerd.
"Rommelen" met verzekeringen kan men duur komen te staan...
 
Back
Top