Ik neem aan dat je die bedoelt waar de gele pijl bij staat in de foto hier beneden?
Dit is een spanningsregelaar die de de 48 Volt van de accu/lader terugzet naar 12V voor de boordspanning.
De rode draad is de 48 Volt, de gele draad is de 12 Volt boordspanning en de zwarte draad is de massa.
Deze staat ook op het schema, helemaal rechts boven.
Wat mij wel op valt is de blokkering van de motor als er een rem wordt ingetrokken.
In het schema zou dit een module zijn met een pnp transistor.
Normaliter staat deze transistor in geleiding omdat de basis van deze transistor via een weerstand tegen massa hangt. (zwarte draad)
Echter wanneer je een rem in knijpt, wordt er 12 Volt gezet op de groene draad (basis van de transistor wordt hooggetrokken).
Hierdoor gaat deze transistor uit geleiding, de spanning die door de gashendel wordt afgegeven naar de controller wordt onderbroken en daardoor stopt de motor met draaien.
(eigenlijk hetzelfde als dat je het gas volledig dicht draait)
Ik zou mij kunnen voorstellen dat de weerstand die naar massa loopt in deze module, de transistor niet volledig open zet als de remmen niet worden bediend, maar bijvoorbeeld maar een deel ervan, maw ook al zou je de gashendel volledig open draaien, over die collector-emitter overgang van die transistor valt een deel van de spanning en arriveert daardoor niet bij de controller.
Dus deze module zou in theorie wel eens het verschil kunnen maken tussen 25kmpu en 45kmpu.
Dit zou je kunnen testen door die module even af te koppelen en een kortsluiting te maken tussen de rose draad richting gashendel en de rose draad richting kill-switch.
Wel voorzichtig zijn als je dit experiment zou uitvoeren want de motor wordt niet meer direct geblokkeerd bij het intrekken van de remmen, dus het gas moet je helemaal terugdraaien om te stoppen!!!