earox 70cc heeft problemen terwijl ik rij

Dmx

Well-Known Member
Hallo allemaal ga even mijn setup neerschrijven en dan mijn probleem ;)
Earox 70 cc malossi sport gietijzer
malossi krukas
Sito uitlaat ontgrensd
17.5mm delortho ( sproeier 86 liep hij slecht . nu sproeier 88 en loopt veel beter )
Snelgas
originele luchtfilter niks uitgehaald
malossi vario
Polini riem.
Nu mijn probleem :
Start zeer goed draaid goed stationair.
Als ik rij trekt hij mooi door en rijdt hij goed vanaf ik gas los en wil gas geven terwijl hij nog rijdt heb ik gelijk valse lucht .
Ik heb dat niet altijd is af en toe.
Cabu gecontroleerd : nu heb ik gemerkt dat mijn gasnaald een klein beetje beweegd terwijl dat dat wit rondje erin zit .
Zou het aan de gasnaald kunnen liggen dat ik dat heb ??
Hopelijk weten jullie raad.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Aerox.

Hoe kom je er bij dat het valse lucht is? Valse lucht kan je makkelijk controleren, spuit remmenreiniger overal als hij loopt, als er iets veranderd heb je valse lucht.

Je kan niet dan even valse lucht hebben, en dan weer niet, zo werkt het niet.

Als je het mij vraagt moet de carb gewoon goed afgesteld worden.
 
cabu afstellen .
Als ik naar mijn bougie kijk is hij koffie met melk .
Heb de indruk dat het ook niet zo veel veranderd als ik aan de luchtschroef draai .
Nu is de luchtschroef redelijk uitgedraaid en rijdt hij goed juist af en toe heb ik het verzuip of valse lucht effect.
Nu weet ik zeker dat ik nergens met valse lucht zit maar wou het gewoon maar eens omschrijven wat voor gevoel het is als ik rij
 
Maak alles eens fris :
Krukas keerringen
Membraan plaatjes
Pakkingen
Spruitstuk .
als dat allemaal fris is ... er geen probleem , of moet iets elektrisch zijn
 
Ik vermoed dat dat "valse lucht" gewoon betekent dat hij wat te rijk of te arm is.

Als er weinig verandert als je aan je luchtschroef draait, wil dat ook zeggen dat de sproeier niet helemaal klopt.

Als je hem helemaal dicht kan draaien en hij blijft lopen, moet je sproeier kleiner. Als je hem heel ver uit draait en hij blijft redelijk lopen, moet je sproeier groter. De schroef moet altijd zo dicht mogelijk bij 1,5 slag uit staan. Dan kan je daar natuurlijk wel een slag van afwijken oid, als het meer word moet je gewoon met de sproeier aan de slag.
 
Last edited:
Ok... maar als er een Krukas keerring al een beetje lek is ...kan je schroeven wat je wil , en krijg je geen verbetering
Mijn advies is als er hier een Piaggio met problemen gebracht word :
Gelijk goede onderhoud , wie weet hoe oud alles al is ,en een beetje Repareren , staat dat ding binnen No Time weer hier.
De kosten zijn het niet ...
 
Als de luchtfilterbak origineel is dus met snorkel. Dan is sproeier 88 te groot. Dan zul je eerder 82 nodig hebben. Gasnaald in het midden.

Lees nergens dat jouw blok gereviseerd is.
 
Hoeveel mm? (naar boven en beneden bedoel ik, niet zijdelings)


Meestal is dit een teken dat de sproeier te groot is.

Werking van vacuumkraantje en vlotter/vlotternaald in orde?
Ja alles inorde vaciumkraantje vlotter/vlotternaald ga over 17,5mm cabu
Post automatically merged:

Hoeveel mm? (naar boven en beneden bedoel ik, niet zijdelings)


Meestal is dit een teken dat de sproeier te groot is.

Werking van vacuumkraantje en vlotter/vlotternaald in orde?
Als ik kleiner ga in sproeier loopt hij zeer beroerd . Ookal probeer ik af te regelen
 
Back
Top