earox 2takt loopt niet

chesterb

New Member
Hallo

Ben voor n vrindin n earoxje aant opknappen maar krijg m niet echt aan de praat zoals het zou moeten.
Ik heb vooral problemen met de carburateur.
Het is een 17.5 dellorto

Nu mist er van alles aan dat hok maarja had beloofd dat ik er zou naar gaan kijken.

Ik zou in eerste instantie dat ding af gaan voeren maar heb geen idee of er een 70 of 50cc cylinder op zit.
Op de cylinder staat senchen heb zelf t vermoeden dat t een 70 is....

Hij liep al zwaar onregelmatig dus had de caburateur eraf gehaald schoongemaakt alles gecheckd en teruggezet.
Hij zat compleet vol met zooi
Toen ik de carb eraf haalde was er wonder boven wonder geen handchocke te bekennen. Terwijl het gat gwn openstond erg raar ivm vacuum.
Na het terugmonteren van de carb deed het hok naltuurlijk niks ineens vacuum problemen.
Ik had toen een schroef int gat gedaan van de choke en toen liep ie maar stationair niet af te stellen.
Dus denk toch dat ik de choke moet gaan fixen.
Het enige wat er op de rox zit is de chocke hendel.
Voorderest is alles ook het gedeelte op de carb weg. De delen die vanbinnen zouden moeten zitten zijn ook weg
Iemand die weet welke onderdelen ik nu precies nodig heb?
Of is hier ook een simpele oplossing voor heb de choke niet perse nodig.

Mvg jari
 
Advertisement - register to remove this

De choke is voor het starten met een koude motor, deze zorgt dat er net wat meer mengsel de motor in gaat.
Zonder choke is een aerox wel te starten, maar het gaat een heel stuk lastiger.

Ik zou er eerst weer een choke opzetten. Fv googelen en je kan zo een handchoke setje kopen.
Er vanuit gaande dat de zuiger/cilinder nog redelijk goed zijn zou je hem wel lopend moeten kunneb krijgen.

Mocht je echt geen choke willen zou het gat volledig dichtmaken (lees: geen valse lucht trekken) ook voldoen.
 
Waarom maak je de scooter niet gewoon origineel, dan heb je zowel met politie als onderhoud minder problemen.

Overigens zou ik zelf de 17,5 do eraf halen en gewoon een originele 12mm terug plaatsen, dit is namelijk veel zuiniger..

En dan gewoon een goede originele cilinder erop met een goede uitlaat.
 
Back
Top