E-scooter staat op "rem"

Advertisement - register to remove this

Misschien gaat er geen voeding meer naar de elektro motoren?
Normaal als de motoren niet bekrachtig worden zal die altijd op de rem gaan.
 
Misschien gaat er geen voeding meer naar de elektro motoren?
Normaal als de motoren niet bekrachtig worden zal die altijd op de rem gaan.
Helaas is dat het niet, want normaal als je de zijstandaard open klapt gaat die ook op rem uit bescherming. Kan het zijn dat de startonderbreker storing geeft?
 
@monasso2020 ,

zit er geen garantie meer op de scooter?
Indien dit wel wel geval is zou ik er zelf niet aan sleutelen maar terug naar de dealer gaan met het probleem.

Indien er geen garantie meer op de scooter zit, controleer het schakelcontact bij je zijstandaard, misschien is deze wel nat geworden en schakelt deze niet meer goed en "denkt" de centrale regelunit dat de zijstandaard uitgeklapt staat.

Normaal als de motoren niet bekrachtig worden zal die altijd op de rem gaan.
Een hubmotor is kwa opbouw vergelijkbaar met je vliegwiel en de stator bij een brandstof scooter.
Alleen wordt deze niet als "generator" gebruikt maar andersom als motor door de spoelen van de stator in een bepaalde volgorde te bekrachtigen.
MAW als de motor spanningsloos is kun je de motor gewoon met de hand ronddraaien.
Alleen ondervindt men dan een lichte weerstand door de kracht die de neodymium magneten uitoefenen op de metalen kernen van de spoelen, in vakjargon heet dit cogging.
 
Last edited:
@monasso2020 ,

zit er geen garantie meer op de scooter?
Indien dit wel wel geval is zou ik er zelf niet aan sleutelen maar terug naar de dealer gaan met het probleem.

Indien er geen garantie meer op de scooter zit, controleer het schakelcontact bij je zijstandaard, misschien is deze wel nat geworden en schakelt deze niet meer goed en "denkt" de centrale regelunit dat de zijstandaard uitgeklapt staat.


Een hubmotor is kwa opbouw vergelijkbaar met je vliegwiel en de stator bij een brandstof scooter.
Alleen wordt deze niet als "generator" gebruikt maar andersom als motor door de spoelen van de stator in een bepaalde volgorde te bekrachtigen.
MAW als de motor spanningsloos is kun je de motor gewoon met de hand ronddraaien.
Alleen ondervindt men dan een lichte weerstand door de kracht die de neodymium magneten uitoefenen op de metalen kernen van de spoelen, in vakjargon heet dit cogging.
Geen garantie meer, net 2 maanden erover. Ik ga zo het bekijken
 
Back
Top