Dunne remklauw

Herr FlicK

Well-Known Member
Hey,

Aangezien schijfrem op mijn ciao komt heb ik een dunne klauw nodig (wel hydrolisch).

Ik heb minimaal een 22cm schijf nodig, zodat hij een beetje in t midden van mijn velg komt, en ruimte heb tussen de schijf en velgspaken.

Hierbij mijn vraag, wat is een dunne klauw van zuiger tot buitenste kant gemeten ?
Ik moet dus een dunne hebben, iets van 2 cm bijv, omdat dat waarschijnlijk wel gaat passen.
hier een voorbeeldje:

Graag reacties, of fotos, of helemaal goed dat je er eentje kunt aanbieden (pm natuurlijk)
 
Advertisement - register to remove this

denk dat het niet veel dunner wordt als die brembo klauw op je foto.

edit*/ wat ook kan zijn zxwevende remklauwen, die krijgne nu stilaan hun opmars.
die hebben aan 1 kant zuigers, maar toch aan beide zijden remblokjes.
 
Beetje late reactie van mij, maar ik wou even laten weten dat het gelukt is.
remklauw van een Apr. RS, gil. DNA etc.

Foto-YFJUT8EF.jpg

Foto-ODCXN6KO.jpg

Foto-CEAGWKLQ.jpg
 
T valt nog mee, t remt nu al beter als de orginele rem maar ik zit met nog 2 kleine problemen.

Zitten nog micro luchtbelletjes in de leiding. want hij kan nog wat meer op druk.
Het is moeilijk ontluchten aangezien de klauw hoger zit als de pomp (de brommerhoer krijgt hem niet ontlucht met een speciaal ontluchtingsapparaat)

heb het zelf gedaan via doktersspuit volstauwen met remolie en dat via de ontluchtingsnippel doorheen spuiten..

het 2e punt is de gewone kabel, normaal zit er een veel dikkere kabel op (Puch Typhoon) en nu heb ik gewoon een imitatie rem kabel erop, voor elke universe brommer (puch tomos vespa etc).
Hier zit nog wat rek in de kabel.

Als deze 2 punten verholpen zijn moet hij remmen als de malle (hoop ik)

Natuurliijk heb ik dit niet puur gedaan voor de remmerij, maar ook voor de looks natuurlijk (ben tot nu toe de enigste op een ciaotje..)
Als ik echt wil gaan remmen kan ik mijn gewone achterrem er ook nog bij aansluiten, maar dat word mij iets teveel van het goede...
 
ik vind een std ciao rem (mits goed) zeer goed remmen eigenlijk.

de rem ontluchten is in jou geval simpel , gewoon de (banjo)bout waar je slang mee vast zit op de klauw even een slagje los draaien ,dan heb je daar de lucht eruit. ook kun je even de zooi eraf pakken en de zooi op de werkbank ontluchten.

ja moet niet klooien , alleen ontluchten , dus ontluchtingsnippel en banjobouten losdraaien , meer niet.

ook is er nog een manier die meestal wel werkt , sommige dealers en veel autogarages hebben een apparaatje waarmee je de lucht eruit zuigt , deze er even op en het is zo klaar. ik gebruik het zelf op mijn werk ook wel vaker maar omdat auto's vaak lange leidingen hebben werkt het dan niet helemaal 100 % en moet ik het met de hand na-ontluchten.

soms als het helemaal niet wil ontlucht ik m ook nog even bij de banjobout van de pomp , en ten alle tijden het potje open laten , deksel er wel even los op laten liggen zodat het niet eruit spuit.
 
waarom neem je niet gewoon een rempotje op het stuur dan ipv zo te gaan kutten met allerlei veranderingen van kabel.

hoe meer je erop zet hoe meer er kapot kan gaan en ook hoe meer werk je ermee hebt
 
Back
Top