Due plus II, welke carb?

Wilco Firefox

Well-Known Member
Hoi ik ben van plan om een Due plus II aan te schaffen maar welke carb zou hierop het beste zijn voor dagelijks gebruik?
Zou het een beetje lopen met een 17,5 mm carb?
 
Advertisement - register to remove this

zal met een 17,5 prima willen lopen , voor straatgebruik is dat ook wel beter. wil je wat meer kun je er prima een 21mm op zetten , tis alleen wat meer werk dan een 17,5 maar zal wat meer power geven. een 24mm vlak zal het ook lekker doen ,maar zou dat alleen doen als je niet op straat rijd.

en de rest van de setup is ook nog bepalend natuurlijk
 
Wilco Firefox said:
Ok.. :) bedankt voor de reply's..
weet iemand ook of een goed membraan veel verschil maakt of een recht spruitstuk?

membraan moet je nog niet aan beginnen :)
ik zou wel even carbonne klepjes in je std. membraan doen.
een recht spruitstuk heb je ook nog niet nodig, moet je trouwens je subframe ook voor omlassen en waarschijnlijk ook nog een wigje.

beter koop je eerst een shot of top uitlaatje (zijn hetzelfde).
een vario zal ook wel leuk vinden :)
 
Spasta said:
membraan moet je nog niet aan beginnen :)
ik zou wel even carbonne klepjes in je std. membraan doen.
een recht spruitstuk heb je ook nog niet nodig, moet je trouwens je subframe ook voor omlassen en waarschijnlijk ook nog een wigje.

beter koop je eerst een shot of top uitlaatje (zijn hetzelfde).
een vario zal ook wel leuk vinden :)


met een recht spruitstuk ben je geen ander subframe en wig nodig hoor...
 
Wilco Firefox said:
wat voor uitlaat zou het beste erop lopen?
of is een andere vario of spruitstuk, membraan ofzo meer de moeite?
Ik heb namelijk niet zo veel geld, er zit nu een standaard vario op, en een leovince zx..


als ik jou was zou ik beginnen bij het begin , en dat is (in deze volgorde)

andere vario
uitlaat , shot oid
andere carburateur
membraanplaten (carbon ipv staal)
andere krukas
cilinderkit 70cc
andere overbrenging

deze cilinder is het niet mee aan te raden om met std krukas mee te rijden.
een andere vario is nodig om van onderuit beter weg te komen
een shot oid loopt prima op deze cilinder , zx zeer zeker niet
andere carburateur is niet weg , niet echt perse nodig maar wel mooier
de std membraanplaten zijn van ijzer en scheuren vaak met 70cc
andere overbrenging om de krachten daadwerkelijk op de weg te krijgen en niet om bij 80 km/h al veel te veel toeren te draaien.

kortom : met een 70cc rijden is niet zomaar even een 70cc cilinder kopen en erop zetten ,er komt meer bij kijken om m mooi en langer te laten lopen , je hebt er niks aan als ie voor geen meter rijd en/of er de hele tijd aan moet sleutelen.
 
melf #50 said:
met een recht spruitstuk ben je geen ander subframe en wig nodig hoor...

mina recht spruitstuk mss niet maar daar heb je weinig winst uit volgens mij. dus in de veronderstelling dat hij pia spruit gebruikt voor een beter inlaattraject heeft hij het wel nodig. maargoed, genoeg daarover, je wint :p
 
okeej bedankt..:) ik heb gehoord dat Doppler s2br een goede vario is..?
en overbrenging : Malossi overrange?

Erg bedankt dat jullie tijd nemen om mensen te helpen die er niet zoveel verstand van hebben..:)

ps. het liefst onderdelen van : Polini, Malossi, of Athena, want deze kan ik tegen inkoopsprijs krijgen.. :D
 
Last edited:
Jz. said:
Denk dat een overrange op een straatsetup beetje teveel van het goede is :) Delta clutch ofzo is wel goed denk ik ..

als hij het voor inkoopprijs kan krijgen en hij wil het eraan geven?
dan is dat toch alleen maar goed.

Wilco Firefox: als je een malossi mhr overrange set koopt dan zit daar al een vario bij :)

(vario, halfpoulie, v-snaar, poulies zit er allemaal bij :))
 
Spasta said:
als hij het voor inkoopprijs kan krijgen en hij wil het eraan geven?
dan is dat toch alleen maar goed.

Wilco Firefox: als je een malossi mhr overrange set koopt dan zit daar al een vario bij :)

(vario, halfpoulie, v-snaar, poulies zit er allemaal bij :))


Beter..:) dan ga k dat maar doen denk k..

en een sterkere krukas is dat echt noodzakelijk of kan dat later ook nog?
Ik bedoel als ie kapot gaat kan je altijd nog een race krukas erop zetten toch?
 
Wilco Firefox said:
Beter..:) dan ga k dat maar doen denk k..

en een sterkere krukas is dat echt noodzakelijk of kan dat later ook nog?
Ik bedoel als ie kapot gaat kan je altijd nog een race krukas erop zetten toch?

als je krukas stuk loopt is er natuurlijk een relatief grote kans dat er ook nog andere dingen stuk lopen.
als je toch inkoopprijs spul kan komen kan je beter effe malossi rhq pen10/12 asje halen. zijn goede assen en kosten voor jou nog geen 120€ waarschijnlijk :)

en dan c3 lagersetje erbij en je kan branden :)
 
Spasta said:
als je krukas stuk loopt is er natuurlijk een relatief grote kans dat er ook nog andere dingen stuk lopen.
als je toch inkoopprijs spul kan komen kan je beter effe malossi rhq pen10/12 asje halen. zijn goede assen en kosten voor jou nog geen 120€ waarschijnlijk :)

en dan c3 lagersetje erbij en je kan branden :)

En Polini Evo krukas? ik weet namelijk niet zeker of ik alles van Malossi inkoop kan krijgen want ik heb hier zo'n boekje en daar staan alleen cilinders in van Malossi..
 
Wilco Firefox said:
En Polini Evo krukas? ik weet namelijk niet zeker of ik alles van Malossi inkoop kan krijgen want ik heb hier zo'n boekje en daar staan alleen cilinders in van Malossi..

evo as kan je ook doen maar is het niet zo dat een evo as 2 gladden tappen heeft (bedoel dat je dan ook een evo vario moet gebruiken)

maar dit weet ik overigens niet zeker.
 
Back
Top