dacht dat yasuni z voor 50cc beter was ik denk dat je naar de yasuni r zou moetenBeste leden
Heb week of 3 geleden mijn dr70 gemonteerd ect op mijn aerox watergekoeld.
Maar hij gaat maar 68per u even snel als mijn 50 cc dit kan toch niet de bedoeling zijn.
Mijn setup is
-17.5mm carbu sproeier 76
-Yasuni z uitlaat
-Malossi multivar met 3.7g
-Blauwe malossi trekveren
-Witte drukveer
(Maar koppeling segmenten bijna zo goed als niks van over ga nieuwe bestellen)
-Snelgas
-ik meng 1l op 20ml
-orginele v-snaar
Wat kan het probleem hiervan zijn?
Mvg
Jonas
Maar ik zie genoeg aeroxen met een yasuni z die veel harder dan dit gaan of ?dacht dat yasuni z voor 50cc beter was ik denk dat je naar de yasuni r zou moeten
dat is gewoon normaal hoor verhouding is dan 1:45 1:50 is fabrieks nou ietsjes vetter is gewoon beter1 op 20?! je krijgt nog een keer een warmloper met zo veel olie
excuses, in de gauwigheid verkeerd gelezendat is gewoon normaal hoor verhouding is dan 1:45 1:50 is fabrieks nou ietsjes vetter is gewoon beter
dacht dat yasuni z voor 50cc beter was ik denk dat je naar de yasuni r zou moeten
Wat bedoel je presies met schotten?In yasuni Z zitten schotten in.. De R is vrij van schotten.
Kan je ook de (soort van prop) uit de demper verwijderen ?Schotten in uitlaat
Weet er iemand wat nu net het effect is van schotten in een uitlaat? Geluidsdemping is er 1 van. En het zou vermogen schelen, maar dan zijn er sommigen die zeggen dat hij niet goed meer gaat zonder schotten... Kan er iemand dan ook de uitleg hiervoor geven? het scheelt em niet in toeren...scooterforum.net
Schotten zijn zeg maar `wanden` of muurtjes of plaatjes die in de uitlaat gelast zijn. In het midden zit vaak een gat of een pijpje die het uitlaat gas van de ene kamer naar de andere laat gaan.
Ze zitten er soms ook met redenen erin.
1. Om het geluid naar beneden te krijgen (werkt als een demper dan) (zelfde als een DB killer wat normaal in de demper zit)
2. Schotten houden wel hoge uitlaat gas stromen tegen.. Bij te hoge stromen werkt het meer remmend, en daardoor gaan de prestaties naar beneden.
3. Schotten hoeven niet altijd slecht te zijn.. I.c.m 49,9cc die niet heel veel uitlaat gas uitvoert is het niet perse een probleem. Een schotten uitlaat kan dus op lagere toeren veel meer koppel leveren.
Heb je een 70cc dan wil je eigenlijk liever een schotten loze uitlaat hebben zodat de vorm van de expansie `belly` mee gaat helpen in positieve zin aan de prestaties van de gebruikte cilinder.
Daarom is een yasuni Z meer een uitlaat voor op je standaard 49,9cc cilinder. Heb je iets snellers of beters kan je beter een R nemen (is een prestatie pijp)
hey dat is een leovince sp3 die heb ik ook onder mijn zip er zit toch een begrensde prop in die heb ik er al uit of moet ik nu ook nog die schotten gaan verwijderen?Schotten in uitlaat
Weet er iemand wat nu net het effect is van schotten in een uitlaat? Geluidsdemping is er 1 van. En het zou vermogen schelen, maar dan zijn er sommigen die zeggen dat hij niet goed meer gaat zonder schotten... Kan er iemand dan ook de uitleg hiervoor geven? het scheelt em niet in toeren...scooterforum.net
Schotten zijn zeg maar `wanden` of muurtjes of plaatjes die in de uitlaat gelast zijn. In het midden zit vaak een gat of een pijpje die het uitlaat gas van de ene kamer naar de andere laat gaan.
Ze zitten er soms ook met redenen erin.
1. Om het geluid naar beneden te krijgen (werkt als een demper dan) (zelfde als een DB killer wat normaal in de demper zit)
2. Schotten houden wel hoge uitlaat gas stromen tegen.. Bij te hoge stromen werkt het meer remmend, en daardoor gaan de prestaties naar beneden.
3. Schotten hoeven niet altijd slecht te zijn.. I.c.m 49,9cc die niet heel veel uitlaat gas uitvoert is het niet perse een probleem. Een schotten uitlaat kan dus op lagere toeren veel meer koppel leveren.
Heb je een 70cc dan wil je eigenlijk liever een schotten loze uitlaat hebben zodat de vorm van de expansie `belly` mee gaat helpen in positieve zin aan de prestaties van de gebruikte cilinder.
Daarom is een yasuni Z meer een uitlaat voor op je standaard 49,9cc cilinder. Heb je iets snellers of beters kan je beter een R nemen (is een prestatie pijp)
Die ronde schijf waar dat buisje door gaat in de uitlaat zelf is een schot. Een uitlaat kan zeker 2 of 3 schotten hebben.
Yasuni z is laagtoerig 70 maar misschien moet je wat zwaardere rollen proberenBeste leden
Heb week of 3 geleden mijn dr70 gemonteerd ect op mijn aerox watergekoeld.
Maar hij gaat maar 68per u even snel als mijn 50 cc dit kan toch niet de bedoeling zijn.
Mijn setup is
-17.5mm carbu sproeier 76
-Yasuni z uitlaat
-Malossi multivar met 3.7g
-Blauwe malossi trekveren
-Witte drukveer
(Maar koppeling segmenten bijna zo goed als niks van over ga nieuwe bestellen)
-Snelgas
-ik meng 1l op 20ml
-orginele v-snaar
Wat kan het probleem hiervan zijn?
Mvg
Jonas
Ga ik doen.Yasuni z is laagtoerig 70 maar misschien moet je wat zwaardere rollen proberen