Doppler S3R speedfight 3

Status
Not open for further replies.

benjamin-010

Well-Known Member
hallo

Ik heb een speedfight 3 rs nu heb ik hier een andere uitlaat voor gekocht op aanraden van mijn dealer dit is een Doppler S3R.

Nu mijn vraag: is het geluid een beetje goed van deze uitlaat en hoe hard zal mijn scooter ongeveer lopen hij is al vario ontgrensd.

alvast bedankt

Advertisement - register to remove this

daar kom je toch zo achter 8P

de scooter loopt dan net zo snel als met de std uitlaat onbegrensd ongeveer..

en je komt ook daar vanzelf achter..

want waarom koop je eerst een uitlaat en dan pas vragen stellen ;)

gewoon eronder hangen , aantal variorolllen en trekveren kopen en afstellen..

heb de uitlaat bij een vriend eronder gehangen
mooie degelijke uitlaat, afstellen is wel echt nodig, moet wel de begrenzing eruit halen anders rijd het als een standaard uitlaat, zonder begrenzin : 70/75
klinkt een beetje blikkerig, moet snel uitlaat wol vervangen.

vergeet niet dat je sproeier wss wel moet aanpassen

oke dankje
dus mijn scooter loopt dan ongeveer zo'n 75 km/h met een begrensde uitlaat hoe hard zal hij ongeveer lopen als ik de begrenzer in de demper eruit haal ?
weet iemand dan ook misschien hoe dit moet ?

alvast bedankt

Je koopt toch juist een terugloop om m te ontgrenzen, meer kracht, hogere top, en lager verbruik omdat je meestal niet (veel) groter gaat met de sproeier.
Als je dan gewoon 50 blijft rijden, verbruik je echt een stuk minder. Er bestaan meer standen op een gashendel dan alleen dicht en vol open.

Je koopt toch juist een terugloop om m te ontgrenzen, meer kracht, hogere top, en lager verbruik omdat je meestal niet (veel) groter gaat met de sproeier.
Als je dan gewoon 50 blijft rijden, verbruik je echt een stuk minder. Er bestaan meer standen op een gashendel dan alleen dicht en vol open.

een andere uitlaat word vaak gekocht voor de show , daarnaast om sneller te gaan.

echter zal dit bij een Peugeot niet werken , aangezien een snelle uitlaat nauwelijks of niks sneller loopt dan standaard onbegrensd , meer trekkracht krijg je ook niet van een snelle uitlaat gemiddeld genomen , wel meer pks maar op een hoger toerental , en dat heeft een Peugeot niet nodig. dus het loopt niks sneller en trekt ook niet sneller dan een goed afgestelde std onbegrensde setup , dus eigenlijk totaal nutteloos , daarnaast kost een uitlaat al geld ,maar moet je ook nog afsteldelen kopen , en eventueel ook de gereedschappen nog die je hiervoor nodig bent..

zuiniger is een snelle uitlaat niet perse..

verder is een begrensde scooter vaak juist MINDER zuinig...

verder is een begrensde scooter vaak juist MINDER zuinig...

Dat bedoelde ik dus ook. Normaal rijden met een ontgrensde scooter is vaak zuiniger dan begrensd.
Zo heel veel ervaring met peugeot scooters heb ik niet, dus ik wist ook niet dat een originele uitlaat ontgrensd bij een peugeot zo goed loopt. Ik heb vroeger een keer een foxje gehad en die liep wel een stuk lekkerder met de prop uit de uitlaat. Dat is het enige wat ik van peugeot's wist totdat ik er hier meer over leerde. (en leer)

Status
Not open for further replies.
Back