This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Doos castrol olie

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Weet iemand waar ik een doos castrol olie kan krijgen? Elke keer een flesje halen schiet voor mij niet zo op.
Misschien iemand ook weet die er korting op geeft?

Silkolene ook goed als je opgefokt rijd?
Ik heb zelf ook jarenlang Silkolene olie gebruikt en kan alleen maar zeggen dat ik de mening van Melf deel. Prima spul, lage slijtage en weinig kool. Wat met andere merken nog weleens anders is.
Als je echt met een dikke setup rijd heb je van Silkolene pro2 (als dat er nog is tegenwoordig). Deze zal een stukkie duurder zijn en past in het rijtje van bijvoorbeeld een castrol A747.

Die sikolene pro 2 is echt niet aan te raden.

1. 1 fles kost al 20 euro.
2. Daarnaast mag het niet met de huidige olie vermengt worden.

http://www.euroscooters.nl/shop/olie-takt-racing-pro2-p-3752.html?language=nl

Dus dan zou ik met castrol nog goedkoper uit zijn..

Trouwens hoe is het te bepalen of je scooter wel genoeg olie krijgt?

Denk dat ik die silkolene sport 2 ga proberen die melf aan raad. Die kan ik zowel bij de cycleshop halen of bij josdijkman.

Last edited:
goed lezen

hij zegt ook bij degelijke setup en daarmee vergelijk je het niet met de gewone castrol maar met castrol A747 etc..

en deze kost bij Jos dijkman 17,50 euro , alweer 2,50 minder..

en de a747 kost daar 20 euro , dus alsnog 2,50 duurder. bij euroscooters kost dat 23,50

maar dan zou ik zelf liever Sunoco 2T MX competition nemen , dit is IMO 1 van de betere competitie olieen die er zijn. ik heb het in mijn racescooter getest , altijd met Castrol A747 gereden (a 20 a 25 euro de liter) , maar met deze olie was het veel mooier schoon.
dus minder kool , en smeert evengoed of mischien zelfs wel beter maar dan voor zo'n 12 euro!! beide 1:40.

en zoals ik al zei rijdt mijn buurjongen er ook mee op straat bij 1:40 met een redelijk setup , na een half jaar zag het er nog perfect uit en vooral schoon!

en in mijn crossmotor bij 1:40 werkt het ook zeer goed

dus olie hoeft niet duur te zijn om goed te zijn!

je mag overigens niet uitgaan van dealers etc. , die verkopen namelijk dat merk olie wat ze verkopen omdat ze daar leverancier van zijn ,niet perse omdat het nou zo goed is

dat vind ik heel erg belangrijk , want heel veel dealers verkopen een bepaald merk omdat ze contracten hebben met die olieleverancier en dus zoveel mogelijk van dat merk moeten verkopen.

Sunoco dealers

probleem is echter dat Sunoco niet echt bekend is in de brommerwereld , wel in de autowereld.

ook zijn er zelfs race brandstoffen van verkrijgbaar! wel via een andere leverancier btw.

in de cross weet ik dat deze olie ook weleens word gebruikt.

het zou overigens ook geen probleem zijn om dit via autgarages te verkrijgen , mits deze sunoco verkopen.