Doorbranden achterlicht

eric2201

Well-Known Member
Bij mijn Aprilia SR 50 Factory brandt regelmatig mijn achterlicht door. Ook geeft het lampje(als ie het doet)heel weinig licht. Het remlicht doet het wel prima en is nog nooit kapot gegaan. Iemand een suggestie waar ik het moet zoeken?

Advertisement - register to remove this

Draadjes van je 'normale' achterlicht even nalopen op breukjes, kan zijn dat er ergens een stukje isolatie weg is waardoor hij dus kortsluiting maakt. En het lampje dus doorbrand. ;)

dat die heel weinig licht geeft kan door je koplamp komen. klinkt raar maar heb het met meer factory's meegemaakt.
gaat die bijv feller branden als je hem op groot licht zet (dus als de andere koplamp gaat branden)??

zitten apparte lampjes voorin, en die kunnen weleens sluiting oid maken.

dat die heel weinig licht geeft kan door je koplamp komen. klinkt raar maar heb het met meer factory's meegemaakt.
gaat die bijv feller branden als je hem op groot licht zet (dus als de andere koplamp gaat branden)??

zitten apparte lampjes voorin, en die kunnen weleens sluiting oid maken.

Als dat het geval is, kan de spanningsregelaar ook z'n beste tijd nog wel eens gehad hebben..

Als dat het geval is, kan de spanningsregelaar ook z'n beste tijd nog wel eens gehad hebben..

nee heeft daar niks mee te maken.... ligt puur aan de lamp in de koplamp.
is niet alleen een lamp, dat is ook gelijk een fitting. die zit eraan vast.

zijn vrij dure lampjes.
dit is er één
53839510_1.jpg

als je dat hebt vervangen zal die wel beter gaan branden. wel uiteraard voor de zekerheid spanning meten.

Last edited:
Back