Ik heb een probleem met de electra van mn scooter. Geen enkel signaal van leven.
Kymco Super 8
50cc
Nieuwe accu
Zekeringen vervangen
Bobine en bougie vervangen
Heeft iemand tips?
Ik heb de kabelboom en contact slot nagelopen maar zie niks vreemds. Nou is electra niet mijn sterkste punt helaas... De scooter loopt op de kickstart maar totaal geen electra
Als de scooter loopt , heb je dan wel richting aanwijzers , claxon , en remlicht , en de rest van de verlichting ?
Als dat zo is , zou toch het contactslot de boosdoener kunnen zijn . Maar deze zou ik dan eerst doormeten , voordat je hem vernieuwd.
Op het schema , wordt als ik het goed zie , de rode met de blauwe draad , bij het slot door verbonden , als je hem op contact zet . deze zou je dus even kunnen door verbinden , om te kijken of alle het dan weer doet .
Heb je ook al die twee draden van het contact slot door verbonden ? Kun je met een multimeter , of spanningzoeker overweg , dan kun je de spanning van de accu meten , bij stilstand motor , en versneld stationair draaien , met een multimeter .
Ook de rode draad van de accu naar het contactslot meten , of kijken met een spanning zoeker , of de spanning tot het contactslot komt .
Daarna , contact op aan zetten , en de blauwe draad meten , of hier spanning op komt . Wat wel vreemd is , is dat als de motor loopt , je elektra het dan alsnog niet doet , terwijl dit wel zou moeten , omdat je dan spanning hebt vanuit de regelaar , weet je zeker dat alle zekeringen heel zijn ?