Gast bemoei je er alsjeblieft niet mee als je er zelf nog minder van snapt als mij, goed? het is zowiezo NIET de bougie en het is 100% cker niet de carb,, wat jij beweer(flapdrol).. als hij koud is rijd ie WEL goed, warm niet.. het is ook NIET de koeling wat ik al heel veel heb gehoord, wat raar klinkt als ie koud wel goed rijd en warm niet.. margoed ik heb er weer n 50 onder gehad.. was het probleem niet, en n dubbele radiator.. en toen was het nog niet verholpen.. alles gecontroleert behalve het ontstekings gedeelte verder want daar snap ik amper wat van.. mar indd het kan de massa zijn,, dat klinkt wel logisch, maar kan het ook zijn dat ie niet optijd staat? want dat heb ik ook van meerdere gehoord.. ik weet niet of dat 'KAN' gr stephan
He groot licht, als je om raad vraagt, moet je er wel tegen kunnen dat er wat geantwoord wordt, waar je mss niet mee akkoord gaat..
Denk es effe logisch na, of probeer tenminste, wat is er vooral onderhevig aan warmte?
Juist ja, de afstelling van de carb, een koudere motor moet meer brandstof hebben, vandaar de choke, dus als je brommer zeer gemakkelijk start als ie koud is, mss wel zonder choke, betekend dit alvast dat je sproeier een paar maatjes kleiner kan.
Lijkt me dan ook logisch dat er verondersteld wordt, dat het de carb is..
Verder, als je massa niet goed is, dan heeft ie het koud ook.
Maar dat is niet het geval, dus sluit dat maar uit..
Als de electrodenafstand (0.45mm) niet goed is, dan heeft ie het koud ook, mss zelfs nog wat erger dan warm.
Dus, in het vervolg mss net wat meer op je taal letten, verder denk ik dat choeri het bij het rechte eind heeft, van in het begin, en dan ga jij zo doen..
Mooi is dat, dus je wil niet geholpen worden?
En als een scooterboer het niet opgelost krijgt, betekent dat niet meteen dat het een ongelooflijk mysterie is, de meeste van hun kennen er betrekkelijk weinig van op gebied van opvoeren, ik zeg 'de meeste', weet niet waar jij bent geweest..
Vandaar dat er dan ook fora als deze bestaan, waar op een menselijke manier naar een oplossing wordt gezocht, zonder afkraken dan welteverstaan..
Verder, een ontsteking die niet op tijd staat heeft de volgende kenmerken;
te vroeg = soms een terugslag krijgen als je hem aantrapt, en bij blijven rijden detonatie tot zelfs een gat in je zuiger, maar echt goed rijden doet ie niet dan.
te laat = heel tam en lui reageren/rijden, maar eens weg, wel redelijk gaan, eveneens te herkennen aan een blauw kleurende uitlaat, vanwege de hitte, kenmerkend voor een te late ontsteking.
Als je ontsteking standaard is, en nog ongerept, kan het best zijn dat ze begrensd is, met de nieuwere mina ontstekingen is dit het geval, dus sluit ik niet uit dat het bij pia hetzelfde kan zijn.
Als je dan ook wat meer info geeft over je setup, kan hier meer in detail op geantwoord worden..
Maar zo direct uit de hoogte doen, zal je zeker niet verder helpen.
Dus, of je het nou horen wil of niet, ik zeg dat het je carb is, is de meest logische oorzaak, heb het vaak genoeg meegemaakt.
Simpel te proberen, schroef hem eraf, haal die sproeier eruit en haal eentje dat 4 maten kleiner is.
Meten is weten..