DMP knipperlicht Knippert niet en brand constant

Jeroenlopers

New Member
Beste lezer,

Mijn oude DMP ledjes brandde niet meer fel en er waren een aantal ledjes in de lamp zelf kapot gegaan dus besloot voor en achter (niet de koplamp) te vervangen. Nu ik ze heb vervangen kamp ik met een probleem. Mijn ledjes branden constant en ''Knipperen" niet. Alles is juist aangesloten zoals het hoort en kom er zelf niet uit. Ik dacht zelf dat het mogelijk door een defect knipperrelais zou komen maar omdat de oude knipperlichten wel ''Knipperen'' weet ik dus niet of dat het wel is. Dat de nieuwe ledjes zelf kapot zijn lijkt me ook sterk omdat zowel de nieuwe voor en achter ledjes constant branden. Als ik de oude weer installeer knipperen ze wel weer. De weerstandjes zijn als het goed is oké die heb ik opgemeten. Het gaat om een zip uit bouwjaar 2014.
 
Advertisement - register to remove this

Jeroen,

dus als ik het goed begrijp, hebben je oude DMP led-knipperlichten weerstanden om de belasting van het oude knipperrelais naar het niveau te brengen zodat dit belast wordt alsof er gewone gloeilampjes in zitten?
Dus deze knipperen ook zoals ze horen.

Hoe zit dit met je nieuwe led-knippers, zitten hier ook weerstanden bij of heb je de oude weerstanden van de DMP led-knippers gebruikt of misschien wel helemaal niet meer gebruikt?

Het beste is zoals @Broos hierboven reeds aangaf om een knipperrelais te gebruiken dat geschikt is voor LED-knippers, een last onafhankelijk relais dus.
Deze knipperen altijd met dezelfde frequentie (=ritme) onafhankelijk van het vermogen (=Wattage) waarmee dit type relais belast worden.

Met deze losse weerstanden in de knipperfrequentie niet altijd ideaal en kunnen de waardes verschillen van led-knippers tot led-knippers.
 
Back
Top