DJ'en / Mixen

zidox

Well-Known Member
Is hier iemand DJ ? Zoja, welk(e) genre(s) draaien jullie ?

Ik wil er mee gaan beginnen, en heb me onlangs voor een spotprijsje 2 turntables en een mixer aangeschaft. Ik kan er dus nog niks van en moet nog alles leren.. Maar het feit dat ik nu weer wat tijd heb en altijd al graag (hardcore) gemixed had is de doorslag geweest.

Dit heb ik gisteren gaan ophalen en staat reeds in m'n kamer

2x Technics SL-1200 MK2 turntables
Pioneer DJM-500 mixer
Sennheiser HD500 headset

foto
dj.jpg


De genres die ik vooral wil gaan draaien zijn hardcore/industrial/darkcore/frenchcore/speedcore (voor later) enz.

Plaatjes die ik daarnet heb besteld op rige.net..

1 x Tieum et Dr Macabre - Hatefull (A8010)
1 x DJ Partyraiser & Triax - Assassins remixes (MRV098)
1 x Dj JDA - Con-x-ion part 1 (MOH056)
1 x Dj Bike/Noize Suppressor - Bike's drum (TH004)
1 x Negative A/E-Noid - DNA special volume 1 (DNASP1)
1 x Hellfish & Tieum - Kill every one of them (BUV10)
1 x Promo - Original thinker (T3RDM0106)
1 x Negative A - Double Negative (2x12 (DNA026)
1 x Nosferatu - Never met equals (ENZYME21)

En ik zoek nog een paar platen en vind deze echt bijna nergens, kan iemand mij hiermee helpen ?

Ik heb het over deze:

Stormtrooper - Tödesvogel
Synapse - Crispy Kick


Kan iemand mij tips geven ? Mixt er hier verder iemand hardcore ?

Alle commentaar en info zijn welkom!

Groeten
Wouter
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb dit altijd heel graag willen gaan doen, ben er echter nooit aan toegekomen.

Lees: Ben jaloers :)

Ik ken overigens nog wel een DJ die veel in de stunt in Eindhoven draait, is ook goed bevriend met Tiesto en Menthal Theo. Maar goed dat doet er ff niet toe. Die draait btw meer top40.
 
Wow jij heb wel een lekker setje staan :W:W
Ik ga binnekort een setje aanschaffen omdat ik aangestoken ben door een maat van me. Vroeger had ik wat oude meuq staan maar dat was troep :p Overigens heb ik nog wel al me oude oldskool platen 8)

Ik wil overigens gaan draaien met Super OEM bakken. Technics ligt het prijsje van mij toch echt iets te hoog :p De mixer ben ik nog niet helemaal over uit... Maar dat zie ik dan nog wel.
Voor de rest zijn mn stylen same as de jouwe :D



[edit] Btw... zie ik je massa draden van je TT nou links onder los hangen?[/edit]
 
Ik zelf zou het enorm graag willen doen,
enkel is het allemaal zo absurd duur.

wil je een al een fatsoenlijke mix maken heb je al circa 10 platen nodig,
tel maar uit. laat staan het materiaal. Ooit komt het er wel van.
 
Turntablism is erg gaaf om te doen... vergt heel veel oefenen, Maar dan kan je met 2 platen gekke kunsten uit halen :D
Ik ben zelf ook nog druk aan het oefenen bij die maat van me :W
 
Mijn broertje is er erg fanatiek mee bezig. Hij draait nu @ local 'discotheek'.
Heeft ook zijn eigen apparatuur enzo wel leuk om te zien. Maar komt hoop bij kijken als je een mix gaat maken enzo.
 
[edit] Btw... zie ik je massa draden van je TT nou links onder los hangen?[/edit]

Ja het lag er toen maar een beetje bij allemaal, inmiddels is alles correct aangesloten.

Net met een kameraad wat zitten proberen die al enige jaren DJ is, was leuk. Nu beetje de basics leren.., beat gelijkleggen, wat effectjes, beetje de soupplesse vinden.

Ik heb er zin in :7

Kan niet wachten tot ik m'n bestelling vinyl krijg..
 
ik heb 2 x sl1200 en een ecler hak 320 staan voor het scratch werk. doe er verder niet zo heel veel mee, maar is voor af en toe best leuk. helaas te weinig tijd.
 
Ik heb pas 2 x CDJ 1000 MK3 geleend van een goede bekende..

Wat een :W dingen..

Zit er zelf aan te denken om dit aan te schaffen:

2x Numark Axis-4
1x Gemini UMX SE (tweedehands dus..)

En dan zit ik nog te twijfelen of het nu Hardstyle of Electro/House word..

zidox, dat is een geil setje moet ik zeggen :D
 
Als je wil gaan draaien moet je iig goed spul kopen
Goede decks , mixxer maar ook de versterker. Anders is het resultaat niet echt geweldig.

Op de PC is mixxen appeltje eitje met Virual DJ

Met vinyl is het andere koek. Dan moet je je platen goed kennen en gelijk kunnen laten lopen.

Hardcore is daarvoor redelijk simpel als je de platen kent.
 
Zidox, zit er ook een beatseeker op? Dan is het opeens een stuk makkelijker om je beat gelijk te stellen:+ Ik wil ook altijd al mixen, maar heb er geen tijd, geld en geen ruimte voor :( Misschien komt het later nog. Brutalstyles.nl is btw wel een handig forum om wat vinyls (en meer) te downen ;)
 
Het is idd een te simpele feature , maar voor een starter is het wel makkelijk als controle instrument. Je moet t dan alleen ook wel daarvoor gebruiken :p
 
Ben nu wat aant werken als Light Jockey, net zo leuk als draaien.

Vriend van me is wel goed bezig als Dj. Draait ongeveer 4 avonden per week. En stond afgelopen donderdag in het voorprogramma van Erick-e.

Website van hem : www.djdominique.nl Staat ook een leuke mix op die gratis te downloaden is..
 
Heb het een paar jaar geleden redelijk actief gedaan. Maar een tijd geleden al mijn spul verkocht omdat ik er steeds minder mee deed. Af en toe draai ik nog wel eens op een simpel top40 feestje, maar daar komen dj skills niet zovaak van pas.

Toch kriebelt het af en toe zeker weer om een paar draaitafels te kopen en een berg platen en gewoon weer te gaan beginnen, maargoed financieel trek ik dat op het moment niet echt...

@Zidox, heel net setje heb je daar staan 8)
 
Even een oud topic omhoog kicken :+, om nou een nieuwe aan te maken O-)

Iemand die het nog doet? Zit er over na te denken een "simpel" setje te kopen, en wat aan te klooien, kheb "advies" nodig ;)
 
Ik heb al jaaaren een setje staan, draaitafels, geen cdj's. Ik heb het al 4 of 5 jaar staan, een tijdje echt serieus gedaan en ook in Eindhoven en Tilburg voor geld gedraait. Na een klein jaar door tijdgebrek weer afgebouwd tot helemaal niks :) Ik draaide vooral house in de breedste zin maar als een maat van me een cd map bij zich had met minimal of techno was dat uiteraard geen probleem.
Foto hoe nu m'n set erbij staat in een logeerkamer waar ik eigenlijk zelden kom en daarom ook zelden meer draai.
261bxg4.jpg

nzq3pf.jpg


Wat jij het beste kan doen? Toen ik me aan het oriënteren was, waren setjes als een reloop 4000 draaitafel en gemini ps 626i mengpaneeltjes echt prima instappers waar je wel een tijdje mee vooruit kon. Wat is je budget?
 
Back
Top