Ditech doet raar HELP!!!

Gekkehuis

Well-Known Member
Ellow,
mijn ditech doet dus echt heel vaag, hij start dus alleen als ie koud is, als ie warm is dan blijft ie NET onder t stationair hangen en slaat dan ook NET niet aan, ik had dus was gelezen over die witte troep in men blok, ik heb toen alle onderdelen eraf gesloopt en schoongemaakt en toen starte hij wel iets bter als ie koud is maar nog steeds neit als ie warm is, als ie eenmaal loopt dan loopt ie ook goed. dan is er geen probleem. alleen het starten...
vraag me af of iemand ook zulke problemen heeft en of iemand een idee heeft hoe dit komt....
Tjao
 
Advertisement - register to remove this

lampje knipperd niet, en kheb zelf ook zon gameboy met zon ditech spelletje derin en geeft geen foutmeldingen... rooie lampje knipperd ook niet,
maar wat melf zegt versleten cilinder... sjah zou opzich wel kunne na 24000 km. maja waarom start ie wel als ie koud is dan:S
 
Gekkehuis said:
lampje knipperd niet, en kheb zelf ook zon gameboy met zon ditech spelletje derin en geeft geen foutmeldingen... rooie lampje knipperd ook niet,
maar wat melf zegt versleten cilinder... sjah zou opzich wel kunne na 24000 km. maja waarom start ie wel als ie koud is dan:S

Zoals je waarschijnlijk wel weet is een inspuitsysteem erg gevoelig voor vocht. Is er misschien eens water in je benzine of inspuitsysteem terecht gekomen? Dit kan ook door condens!!!
Als het blok warm is worden de waterdruppeltjes damp, waardoor de inspuiting waterdamp mee inspuit i.p.v. benzine

remedie: Alle benzine aftappen en hele systeem met (liefst warme) perslucht doorblazen
Succes
 
koud kan zijn omdat ie dan extra brandstof ingespoten krijgt (choke) , er zit enorm verschil tussen koud en warm starten. mja , je kunt de cilinder er even afpakken en meten.

ik heb iig de ervaring dat di-tech cilinders nogal slijten ,sr2000 ook btw..
 
melf #50 said:
koud kan zijn omdat ie dan extra brandstof ingespoten krijgt (choke) , er zit enorm verschil tussen koud en warm starten. mja , je kunt de cilinder er even afpakken en meten.

ik heb iig de ervaring dat di-tech cilinders nogal slijten ,sr2000 ook btw..

Wat wil je meten dan? Als je wilt weten of je zuiger te veel versleten is doe dan even een compressietest. Elke garage kan dat simpel voor je doen.
Verder vraag ik me af of cilinderes wel slijten. Natuurlijk altijd een beetje, maar de meeste cilinders zijn aan de binnenkant voorzien van een nikasil laag. Weleens geprobeerd hoe hard dat is!!!! Bijna onverslijtbaar. Alleen door langdurig sterke zijdelingse belasting. Dus met lage toerentallen veel koppel leveren, zoals moderne diesels doen. Met de hoogtoerige blokjes van brommers en scooters gebeurt dit niet. Volgens mij slijten cilinders dus niet. (Kijk maar eens naar crossers!! Daar worden vooral zuigers vervangen!!) Zuigers wel, want dat is in de meeste gevallen veel zachter materiaal en bovendien worden die veel heter dan de relatief koele cilinder.
Gebruik vooral goede smeermiddelen en reinig je luchtfilter regelmatig, vooral in natte of erg stoffige omstandigheden. Heb je veel langer plezier van de mooie blokje!! Succes ermee. Ben wel benieuwd wat nu uiteindelijk het probleem was.
 
nou ik rij dus gister... rookte als een gek, hele buurt stond blauw, maar ik rij naar de voetbal club, zet m neer, en normaal valt ie uit, maar nu bleef ie stationair lopen.... toen moest ik denken aan dat verhaal van BBFazer, en d8 naja misschien is die rook wel al die waterdamp wat ie eruit gooit, ik blij... ga nog een rondje rijden, hoor ik me toch opeens een staal op staal geluid onder me, moter uitgezet, probeerde m later nog te starten maar maakt een schrapend geluid en totaal geen compressie meer.... denk dat t cilindertje en zuigertje niet meer zo best is nu:P
vraag me alleen af of dit ook de reden was dat ie slecht liep, en of t opgelost is met een neiuwe cilinder+zuiger.... zo ja zouk m maken, zo nee, de tyfus voor die ditech...ben nog ff ant overleggen of ik de gok neem om m te laten maken...
wat denken jullie?
 
BBFazer said:
Wat wil je meten dan? Als je wilt weten of je zuiger te veel versleten is doe dan even een compressietest. Elke garage kan dat simpel voor je doen.
Verder vraag ik me af of cilinderes wel slijten. Natuurlijk altijd een beetje, maar de meeste cilinders zijn aan de binnenkant voorzien van een nikasil laag. Weleens geprobeerd hoe hard dat is!!!! Bijna onverslijtbaar. Alleen door langdurig sterke zijdelingse belasting. Dus met lage toerentallen veel koppel leveren, zoals moderne diesels doen. Met de hoogtoerige blokjes van brommers en scooters gebeurt dit niet. Volgens mij slijten cilinders dus niet. (Kijk maar eens naar crossers!! Daar worden vooral zuigers vervangen!!) Zuigers wel, want dat is in de meeste gevallen veel zachter materiaal en bovendien worden die veel heter dan de relatief koele cilinder.
Gebruik vooral goede smeermiddelen en reinig je luchtfilter regelmatig, vooral in natte of erg stoffige omstandigheden. Heb je veel langer plezier van de mooie blokje!! Succes ermee. Ben wel benieuwd wat nu uiteindelijk het probleem was.


cilinders slijten wel degelijk ,en goed ook en di-tech is gietijzer..
het meten doe je met een micrometer en niet met een compressiemeter in dit geval , je kunt een scooter ook niet vergelijken met een auto , bij een auto pak je de cilinder er niet zomaar even af , bovendien meet je met een micrometer nauwkeuriger dan met een compressiemeter , daar kun je ook alleen de compressie mee meten ,niet de slijtage.

bij crossers en produktieracers word gewoon de zuiger vervangen om betere prestaties te leveren , eens in de zoveel tijd word er ook nieuw nicasil in gelegd , of gewoon nieuwe cilinders , mja ,meestal word elk jaar een nieuwe motorfiets gekocht om zo te kunnen mee blijven rijden aan de top.

vergelijk dus een AUTO niet met een Scooter of elke andere 2 takt..
 
Gekkehuis said:
nou ik rij dus gister... rookte als een gek, hele buurt stond blauw, maar ik rij naar de voetbal club, zet m neer, en normaal valt ie uit, maar nu bleef ie stationair lopen.... toen moest ik denken aan dat verhaal van

Zoals je t beschrijft lijkt het wel of je olie niet correct gemengd werd met de benzine. Help eens even Melf, hoe gebeurt dit mengen op een Ditech??? Er wordt onder druk loie toegeboegd an de ingespoten benzine. Kan dit verkeerd afgesteld staan, waardoor de motor met te veel olie moet lopen? Als je bij een crosser de mengsmering te rijk hebt staan loopt de crosser ook voor geen meter en wil slecht op toeren komen. Bovendien slaat de bougie snel vet. Hoe zit dat bij een ditech?
 
goeiesmorguhs,
nou ik weet dus meer over dat wrak van me.... lkkr snugger weer allemaal...
kd8 er zelf helemaal niet aan en blijkbaar niemand hier... maar die witte rook enzo, men koppakking was dus zo lek als een zeef. heel leuk want heb dus in 1 ritje al men vloeistof eruit gedampt en een warmloper gehad....
maja dus dat
 
Back
Top