This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Ditech 70cc afstellen.

Tjoeningbaas

New Member
Ik heb een aprilia sr50 ditech Piaggio blok met een malossi 70cc en ecu op.
Ik heb een krukasspie gestoken om de ontsteking te vervroegen, wat ook wel veel hielp.
Ook zit er een onbegrensde laser x pro uitlaat op.
Heeft nu een originele vario buiten de polini blauwe trekveren en de malossi witte drukveer.
Hij ging met de standaard drukveer Naar mijn weten veel beter, nu lijkt hij te weinig toeren te maken maar ik dacht dat een strakkere drukveer dan voor meer toeren ook zorgde?
Heeft iemand ervaring met mijn setup ongeveer want het lijkt echt of ik ergens enorm veel power verlies? Vrienden van mij trekken autowheelies met gietijzeren 70cc en sitoplus.
Ik zou denken dat ik toch wel in de buurt zou moeten komen maar daar heb ik ver niet genoeg power voor.
 
Ik denk dat een video van hoe hij wegtrekt en rijdt een beter beeld geeft. Heeft hij wel goed gelopen? En hoe start de scooter en loopt hij goed stationair? Ik heb vrij veel ervaring met ditech Morini en Piaggio, en ik moet zeggen dat dit in veel gevallen geen goede ervaring was.
 
Hij had ooit een water trap nodig maar ik heb overal nieuwe seals tussen gestoken en nu zuigt hij geen water meer aan dus dat is al opgelost, voor de rest is de boegie aan de donker bruine kant maar dat lijkt mij nog wel ok. Hij loopt perfect stationair. Enige probleem is de vario afstellen met die laser x pro en de malossi 70 denk ik, ik ben elk forum al afgegaan en ik kom op het idee dat die laser x pro best goed moet presteren op een 70cc, ongeveer 10 pk op 8250rpm. Maar nu weet ik niet of dat dan met die vroegere ontsteking veranderd dat toerental? motorish probleem kan ook wel natuurlijk maar ik heb gelezen dan die ditechs zowiso niet zo snel zijn met een 70 erop. Link <--
 
Last edited:
Ik zou denk ik de originele krukas spie erin zetten. Ik meen dat de injector aan de hand van het vliegwiel het inspuit moment bepaald. Als deze vervroegd is komt er te vroeg brandstof in de kop. (Tenminste dat lijkt me)
 
Ja ik had eerst een standaard spie maar hij was toen echt heel traag, met die dat ik nu heb is het echt wel beter dan ervoor. Ik snap alleen niet waarom die nogsteeds veel trager optrekt dan bijvoorbeeld die zipjes met een 70 erop. Is dat ze een groot verschil dan op een ditech? Of is het omdat ze zoveel wegen? Klopt wel van het inspuiten, maar dat maakt niet zo veel verschil volgens mij want hij spuit volgens mij al op het onderste dode punt in. Alvast super bedankt voor je hulp.
 
Een zip is een stuk lichter, heeft kleine wielen en geen directie inspuiting. 2takt injectie heeft nooit echt goed gewerkt.
Bouwt de compressor genoeg druk op? De hogedrukleiding die hierop zit moet vrij hard zijn en moet je niet met de hand kunnen inknijpen.
 
Leiding is inderdaad best hard, ik zou de druk eens moeten meten dan, ik denk dat dit toch mijn antwoord zal zijn dan. Dankjewel voor je reacties!
 
Ik denk ook dat een vervroegingspie niet echt goed gaat werken ivm de programering in de map van de Ecu zelf.
Het lijkt mij dat dat niet goed staat .
Dus ik gok dat het met de rollen en drukveer te maken heb en dat je beter daar op focust.
Wat valt er af te stellen motorisch of de ontsteking, dat gaat allemaal al automatisch via de Ecu.
 
Dacht ik ook al maar hij heeft laag in toeren echt veel meer koppel dan zonder die vervroeging, voor de rest maakt het geen verschil van hoe hij ervoor al slecht trok. Ga me inderdaad wat moeten verdiepen in die vario afstellen maar aangezien ik nog geen 16 ben dus ook geen rijbewijs heb is het nog al lastig om zo ff snel testrit te maken. En zo laten afstellen op een testbank speel je makkelijk een paar honderd euro kwijt blijkbaar dus dat vind ik ook wat erover voor een redelijk goedkope setup.
 
Echt snel zal hij niet worden. Ik kan me herinneren dat ze vrij tam bleven. Ik meen dat de Ditech morini een stuk vlotter was. (En ook vlottet kapot ging). Succes en wat Twinky zegt, vooral naar de afstelling van de aandrijving kijken.