Dit is echt te belachelijk voor woorden!

Status
Not open for further replies.

just

Well-Known Member
Ik heb wat meegemaakt afgelopen zaterdag, dat geloof je gewoon niet!
Afgelopen zaterdag was er in Zandvoort het Dancefoort festival. Dus ik en mijn beste vriend ernaartoe op de scooter.
Eenmaal in Zandvoort aangekomen willen we onze scooters parkeren, dus we rijden een rondje door het centrum op zoek naar een plek waar we ze een beetje goed weg kunnen zetten. Nou heeft die vriend van mij een aerox met een nogal snelle setup (evo70 yasuni c16 etc te veel om hier op te noemen in ieder geval) dus echt geluidloos reden we niet rond. Maar nou komt het, we zetten de scooter neer op een pleintje komen er twee agenten op ons afgelopen. Of we even mee wilden gaan voor technische controle naar het bureau van Zandvoort. Ze hadden al een busje besteld! Daar hadden we dus geen zin in (vooral die vriend niet). Wij wachtten op dat busje, maar die vriend van mij had zoiets van ik rij wel even weg anders ben ik al mijn spul kwijt! Dus ik sta die agenten een beetje bezig te houden en ondertussen klapt hij zijn kickstart uit. Tegelijkertijd dat hij zijn scooter start en volgas geeft pakken die twee agenten hem vast met als gevolg dat hijn achteroverslaat (polini powerrrr!). Dus hij vol op zijn bek en ineenkeer springen er echt 4 agenten op hem en wordt ie geboeid afgevoerd naar het bureau! Dit is eigenlijk het punt waar het ons omgaat, want we willen die agenten eigenlijk gaan aanklagen omdat ze hem van zijn scooter hebben getrokken, dit mag toch echt niet?
Oh ja de boetes: Het schijnt dus dat ze het snelle spul dat op je scooter zit niet meer demonteren. Mijn vriend ging het klokje rond op rollenbank en justitie gaat zijn boete bepalen. Aangezien ik de vorige keer op de rollenbank met mijn toch magere setup ook al klokje rondging had ik een begrenzer met morse aangeschaft. Het ding werkte perfect want ik kwam uit op 1.2 kw en de jood had niks door (63 euro boete).
In plaats van dat ze je nou pakken als je echt hard aan het rijden bent, kijk dan heb ik nog zoiets van ik ben in overtreding dus ik moet lappen, maar dit is gewoon echt te kansloos!
 
Advertisement - register to remove this

Ik vrees voor je vriend dat je ze niet kan aanklagen want hij probeerde te vluchten nadat hij was staande gehouden en dan mogen agenten geweld gebruiken om diegene te stoppen.
Kut wouten idd :|
 
ja tuurliujk jongen. Dit is net zo geloofwaardig dat jij met je nrx klokje rond ging,,,
 
Ja, is echt een kutstreek van die wouten. En op zoiets kan je ze niet pakken nee. Was toch niet zo slim want dit had je kunnen verwachten. Veel succes.

Baron, dat weet je nooit met die gare banken die altijd iets anders aangeven en nooit te vertrouwen zijn.
 
dan nog... Hij lult hij zegt dat ie met die evo zooi net zo veel kw heeft als met die nr-x... niet dus!
 
Ik lul niet!

waarom zou ik in godsnaam gaan lopen opscheppen hierover? Met mijn nrx en die pokke polini vario had ik 2.1 kw op de rollenbank hier in Haarlem (en kom nou niet met het verhaal van die bank gaat maar tot 2 kw, want hij ging dus iets over die 2 kw dus maakte meneer politieagent er maar 2.1 kw van). Als je 2 kw hebt dan rij je omgerekend 75 km/u en ik rij 80 rechtopzittend digi dus klopt wel redelijk allemaal toch (ik heb de bon nog liggen dus als je me nu nog niet gelooft dan scan ik die ook nog wel even). En natuurlijk heeft mijn maat met al die polini, yasuni zooi drie keer het vermogen dat ik heb. maar die bank gaat maar tot 2 kw!
 
leuke politie heb je daar dan:

je zegt dat de bank bij hem maar tot 2.0 ging, bij jou over de 2.0 (dus moest ie bij die vriend eigenlijk ook minstens 2.1 halen :?

ik had een hele tijd geleden (met mn sr) 1.9. Dit was een RUIME 80.

vanaf 2.0 word je scooter in beslag genomen. Waarom bij jou niet??(ik weet het tegenwoordig niet meer)
 
Die vriend van mijn heeft niet eens een geel briefje gekregen! Ze hebben zijn gegevens genoteerd en opgestuurd naar de officier van justitie. Net als bij mij toen ik 2.1 kw had. Ik geloof dat in die brief die naar justitie ging stond dat ie gewoon > 2kw had en niet hoeveel daarboven (want dat is dus eigenlijk niet te meten). Ze wilden mijn scooter eerst ook in beslag nemen (is in october gebeurd btw) maar omdat ik gewoon beetje beleefd tegen ze was gebleven zagen ze daar later vanaf? Vraag me niet waarom, maar ik vond het niet erg. Had ook echt nooit verwacht dat ik zoveel vermogen zou hebben!
 
Ik bedoel daarmee dat ze gewoon maar wat aankloten meer niet! Maar het wordt een beetje offtopic gezeur nu over kw's e.d.! Het gaat me er alleen om of de politie onjuist heeft gehandeld.
 
nee, is niet erg. En je kanz e niets maken, want die vriend probeerde te ontsnappen en dan mogen ze alle middelen gebruiken op hem tot stoppen te dwingen. Dus ook hem nog net kunnen grijpen. Zelfde als je 80 rijd en de politie achtervolgt je, ze mogen je er zo vanaf trappen, of ze dtdoen is een 2de. Misschien sturen ze je beetje klem ofzo.
 
Last edited:
Psies ze hebben goed gehandeld, maar ga gewoon lekker voorkomen, leg aan de rechter uit dat het vemrogen niet naar snelheid kan worden omgerekend, vertel hoe het zit met andere transmissie verhoudingen enzo, nou wederwoord daarop hebben de aanklagers natuurlijk niet, en je bent vrij zegmaar. Klaar!
 
ik ben het eens met flash....

en Baeron Tuinhek, kap eens met blaten, want je weet zelf nieteens hoe et zit....

je verhaal klopt van geen kant... tuurlijk kan je met een nrx dat ding wel op 2kw krijgen en met een evo setup uiteraard ook. Maar iedereen weet toch dat die banken van geen meter kloppen....

nahgoed, ik heb geen zin om er verder op door te gaan, zie het topic nogff aan maar denk dat er snel een slotje op komt, krijgen we weer die eindeloze discussie... pfffff
 
Wat mij betreft kan het topic inderdaad dicht. Vriend van mij gaat in ieder geval een brief schrijven naar officier van justitie en laat het waarschijnlijk voorkomen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top