This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Distributie ketting

Jipoudejans

New Member
Ja daar ben ik weer met een vraag=)
Ik ben er net achtergekomen dat mijn distributie ketting te slap is en wil deze een x vervangen en dan zelf vervangen maar dan moet ik natuurlijk nieuwe spullen bestellen wat moet ik dan allemaal bestellen ik heb een piaggio 4t 2v 2017

En zou een strakkere ketting ook de oplossing zijn van het stotteren wat in mijn scooter zit?
 
Hij zegt "iemand moet die doorslag vasthouden denk ik " zie nu ook het filmpje weer , weet ook niet waarom hij geen ketting pons gebruikt .
Denk als je dit met de kop erop gemonteerd doet , je daarvoor geen ruimte hebt , maar nu zou het wel kunnen , zonder cilinder .
Al zou ik als de ketting zo versleten is , dat hij vervangen moet worden , ook de geleiders , en spanner zou vernieuwen .
 
Kan de kettingspanner er bij een fiddle er zonder de krukkast te splitten af gehaald worden?
 
Dat zou ik niet weten , bij een gy6 kan dat , als de kop, en cilinder eraf zijn . Zit achter de vario , een inbusbout , met rubber ring , voor èèn van de geleiders . De ander zit geklemd tussen cilinder , en cilinderkop .
 
Dat zou ik niet weten , bij een gy6 kan dat , als de kop, en cilinder eraf zijn . Zit achter de vario , een inbusbout , met rubber ring , voor èèn van de geleiders . De ander zit geklemd tussen cilinder , en cilinderkop .
Geen gy6 maar bij sym New Engine zit het wel op dezelfde plaats en ongeveer dezelfde onderdeeltje, ben ik te weten gekomen. Okay, bedankt voor de moeite.
 
Waarom gebruikt hij eerst niet een slijptolletje en vervolgens wel? Wat is de reden daarvoor? Ik overweeg deze procedure omdat ik vermoed dat het getik, dat op ritme gaat van de toeren van het blok, komt door een versleten ketting. Lagers zoals de pistonpen en de naald lager van de big end heb ik gecontroleerd: geen ongehoorde speling. Beide krukas lagers hebben echter wel minimale horizontale speling.
 
Omdat je dan met de achterkant van je pons apparaat , tegen de kop , en nokkenas brug aanzit . Ik kan het mis hebben , ik heb dit nog niet gedaan zo , zou je moeten proberen . Als je de kop en cilinder hebt gedemonteerd , heb je ruimte te over .
 
Omdat je dan met de achterkant van je pons apparaat , tegen de kop , en nokkenas brug aanzit . Ik kan het mis hebben , ik heb dit nog niet gedaan zo , zou je moeten proberen . Als je de kop en cilinder hebt gedemonteerd , heb je ruimte te over .
Ja, precies. De de cillinderkop is eraf. Maar ik neem aan dat alle pinnetjes aan beide kanten hetzelfde zijn in de ketting?
 
Dat denk ik ook , je hebt dus ruimte zat , zonder kop .
Maar ik begrijp niet helemaal hoe die uitsparing op de pinnen door de openingen van de schalmen heen geslagen kunnen worden. Misschien dat het grote verschil maar zo lijkt en dat de uitsparingen maar heel iets groter zijn dan de openingen? En waarom wordt er eerst niet de pin geslepen en daarna wel? Misschien eerst op een oude ketting proberen.
 
Last edited:
Dat zou ik niet weten , bij een gy6 kan dat , als de kop, en cilinder eraf zijn . Zit achter de vario , een inbusbout , met rubber ring , voor èèn van de geleiders . De ander zit geklemd tussen cilinder , en cilinderkop .
Bij 1:55 ik krijg het niet los met een gewone inbussleutel, er is ook weinig ruimte om kracht te zetten