This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Dip type 3

Tph

Member
Hallo allemaal, zoals aan de titel te zien heeft mij type 3 een dip,
Heb het een en ander veranderd vandaag:
Dellorto 12mm -> dellorto 17.5
Std uitlaat-> sito plus
Varioring er uit
Verder is hij nog std, nu verwacht ik strakker trekveertjes maar wil toch een second opinion, ik zal een video bijvoegen dat je kunt horen en zien wat ik bedoel.

Welke drukveer en rollen zitten er in?
Dit klinkt mij als een verkeerde afstelling in rollen en/of drukveer.

Last edited:
Standaard nog
Ok, dan zou ik het niet weten wat het probleem is.

Even serieus wat kan ik hier mee? Ik kan ook niet raden wat er aan je scooter is gedaan,
heb je die carb zo uit de doos er op geschroeft, of wat heb je aan de carb afgesteld ?
Zit de prop nog in de uitlaat ?

De volledige setup is:
Sito plus lang, ontgrensd
Dellorto 17.5, sproeier 74
Varioring ofc er uit
Std 50cc cil
Std rolletjes
Std trekveren
Std drukveer
Nogal staandaard dus
Ik begrijk dat het in de afstelling zit aangezien hij vanuit de fabriek is afgesteld op de std setup, omdat hij lage toeren maakt en langzaam trekt en vanaf ongeveer 20 inneens hard doortrekt dacht ik trekveren, mssh vertelde dat ik waarschijnlijk grijze/ groene trekveren (polini) er in ga moeten zetten en verwacht dat dat genoeg is sinds het geen snelle setup is, wel denk ik dat ik groter in sproeiers moet gaan zitten, maatje 80 om mee te beginnen? Is namelijk std sproeier voor deze carb.
Standaard luchtfilter trouwens

Last edited:
je sproeier zit wel aardig in de richting, dat kan je controleren op de kleur van je bougie. kwa veertjes zou ik malossi geel op geel pakken, dan kom je uit op ongeveer 5 gram aan rollen en heb je ineens een heel anders rijdend scootertje

je sproeier zit wel aardig in de richting, dat kan je controleren op de kleur van je bougie. kwa veertjes zou ik malossi geel op geel pakken, dan kom je uit op ongeveer 5 gram aan rollen en heb je ineens een heel anders rijdend scootertje
Dank je, mssh zij grijze/groene trekveertjes en niks over rolletjes, nu zit ik wel te denken om een laag/middeltoerige 70 te halen(wrs dr70 maar twijfel nog tussen dr en malossi sport) denk dat ik gewoon zon setje haal van polini met +20% +35% +50% en +100%, is dat een beetje vergelijkbaar met die van malossi?, bestel namelijk liever 1 setje die ik voor nu nog 50 en binnenkort 70 kan gaan gebruiken, dan ben ik in 1 keer klaar, mssh zei alleen niks over rolletjes maar die doe ik er gelijk ook wel bij dan, 5g lijkt me wel ietsie licht maarja ben ook geen afstel expert, daarom ben ik hier, is het niet beter om iets van 5.5 te halen? Of merk je daar geen verschil mee.

ik werk graag met de malossi veertjes, de kloterij is dat ze de sterktes niet in kilos weergeven maar met kleuren. kwa cilinder zou k de dr70 pakken, imo is malossi zwaar overpriced. en kwa rollen zal je af moeten gaan stellen en opzoek moeten naar de juiste. 2 identieke setups kunnen een ander rollengewicht hebben. drukveren hoef je geen verschillende te halen, als het maar ietwat sterker is dan standaard is het al prima. malossi is verdeeld in 3 kleuren, wit (orginele sterkte), geel (iets sterker als orgineel) en rood (sterk). geel zal prima zijn voor zowel 50 als giet70cc, ook wat trekveren betreft

Dus gele drukveer, gele trekveertjes, rolletjes beetje aankloten tot t goed is, dan begin ik denk met iets van 5.5 g ofzo.
Post automatically merged:

Dus gele drukveer, gele trekveertjes, rolletjes beetje aankloten tot t goed is, dan begin ik denk met iets van 5.5 g ofzo.
Ga trouwens dan denk zon stage6 doosje ofzo halen waar een paar rolletje in zitten.

meetal kom je uit rond de 5 gram, dus zo heb je een aardig startpunt. succes
Dankje
Post automatically merged:

Ik kan geen wit-geel-rood vinden, alleen voor 125/180, moet ik dan wit geel zwart hebben?

Kleur is wel prima, ga denk iets groter aangezien die met chocke wel een stuk beter trekt en veel minder die dip heeft, gele drukveer die je zij was volgens de zaak hier in de buurt veel te slap en slapper dan standaard, nu twijfel ik aangezien hij ook races reed en veel afsteld aan 2t dus van 2 experts 2 verschillende dingen hoor, weet je zeker dat geel strakker is?

Attachments

• IMG_0518.jpeg
    358 KB · Views: 1