Bekende 0-20 dip aerox

Mhr7trox

Well-Known Member
Heb een vraag omtrent de afstelling van mijn rox
Ik heb last van de bekende 0-20 dip
Cilinder orgineel 50cc 34k oud
Uitlaat yasuni r
17,5mm dellortho carb sproeier 80
4,0 gram rollen
gele drukveer
malossi fly clutch met rode trekveren
Zou ik dan alsnog de zwarte trekveren van malossi moeten monteren of?
Verder heb ik een standaard v snaartje en vario erin

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Heb een vraag omtrent de afstelling van mijn rox
Ik heb last van de bekende 0-20 dip
Cilinder orgineel 50cc 34k oud
Uitlaat yasuni r
17,5mm dellortho carb sproeier 80
4,0 gram rollen
gele drukveer
malossi fly clutch met rode trekveren
Zou ik dan alsnog de zwarte trekveren van malossi moeten monteren of?
Verder heb ik een standaard v snaartje en vario erin
Heb je al iets lichtere trekveren gebruikt?
Wit of geel?

Ik vind dit altijd vrij lastige vragen omdat je overbrenging echt een samenwerking van onderdelen is.. mogelijkheid om een beetje te kloten in de afstelling? Andere drukveren, rollen? Zou zeggen even een dagje testen en je komt er vanzelf.. waar de ene scooter met setup afstelling A gebruikt, is dit niet niet gelijk geldig voor alle andere scooters.. de ene bestuurder is de ander ook niet trouwens in gewicht. Met testen kom je het toch het verst.

Mee
Ik vind dit altijd vrij lastige vragen omdat je overbrenging echt een samenwerking van onderdelen is.. mogelijkheid om een beetje te kloten in de afstelling? Andere drukveren, rollen? Zou zeggen even een dagje testen en je komt er vanzelf.. waar de ene scooter met setup afstelling A gebruikt, is dit niet niet gelijk geldig voor alle andere scooters.. de ene bestuurder is de ander ook niet trouwens in gewicht. Met testen kom je het toch het verst.
Helemaal mee eens, ik zou voor de grap eens 5 gram rollen proberen en gele trekveren.
Maar het is en blijft gewoon spelen proberen testen ....

Ik kan wel geloven dat die vreemde setup niet goed rijd .....
Dacht je dat de 50 cc originele cilinder een middeltoerige cilinder is?
De gele drukveer en de 4 gram rollen , ik mis nog net geen 'powerfilter.
Het is niet zo dat je van een laagtoerige 50cc een middeltoerige cilinder kan maken door een te zware drukveer en te lichte rollen te monteren zodat het 10K toeren maakt.
Dan die rode trekveren van Malossi er bij.....

Misschien is je originele vario gaar. Met een Yasuni R is 4 gram rollen prima. Je kunt nog naar 4,1 of 4,3 gram. Maar dat veroorzaakt de dip niet.

Als de luchtfilter nog de snorkel heeft is sproeier 80 te groot.

Standaard drukveer of wit nemen. Wellicht een goede vario kopen, waardoor ie in zijn algemeenheid beter gaat rijden.

Zou met originele gaan voor:

4,5 grams rollen
Witte drukveer
Koppeling is een vraag teken omdat ik van vroeger wel eens gehoort hebt dat het een bagger ding is om af te stellen.
Witte of gele trekveren zouden in dat ding voldoende moeten zijn.

Anders raad ik je aan om een andere koppeling te proberen.

Rolletjes onder de 4,5 grams lijken mij wat te licht.. Zoiets zit al ongeveer in een middeltoerige cilinder setup.

Write your reply...
Back