dip bij optrekken

brambomb

Poly Freak
heey ik heb een sr viper

en heb laast een paar kleine veranderingen gedaan zoals:

andere trek veertjes (gele)
andere rolletjes (4,9 gram)
andere drukveer (gele)

ook zit er een metrakit uitlaat er onder.


maar nu het probleem.

als ik optrek heb ik een soort dip waar ik helemaal niet vooruit kom pas na 10 sec gaat die verder. nu de vraag wat kan ik daar aandoen.

gr bram
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ja die metrakit zat er op voor ik die dingen ging veranderen. ik heb daarna andere rolletje genomen omdat die ik had totaal versleten waren en ik kon niet zien welke ik nodig had dus koos ik deze.


maar als ik lichtere rolletjes neem word met toeren nog hoger en deze zijn al zo hoog.
 
SR Vipers zijn vertikale blokjes toch als ik het goed voorheb? Dan zou ik zowieso die gele drukveer er al uit kegelen :) Qua rollen zal je wel goed zitten op een volledig origineel blok. Trekveren moet je zelf voelen, dat verschilt teveel per blok. Maar qua drukveer raad ik je een witte van malossi aan, die is meer dan sterk genoeg, die gele neemt teveel van je vermogen weg :)
 
SnapDragon said:
SR Vipers zijn vertikale blokjes toch als ik het goed voorheb? Dan zou ik zowieso die gele drukveer er al uit kegelen :) Qua rollen zal je wel goed zitten op een volledig origineel blok. Trekveren moet je zelf voelen, dat verschilt teveel per blok. Maar qua drukveer raad ik je een witte van malossi aan, die is meer dan sterk genoeg, die gele neemt teveel van je vermogen weg :)

Nee, die standaart vario weegt loodzwaar..
 
SnapDragon said:
SR Vipers zijn vertikale blokjes toch als ik het goed voorheb? Dan zou ik zowieso die gele drukveer er al uit kegelen :) Qua rollen zal je wel goed zitten op een volledig origineel blok. Trekveren moet je zelf voelen, dat verschilt teveel per blok. Maar qua drukveer raad ik je een witte van malossi aan, die is meer dan sterk genoeg, die gele neemt teveel van je vermogen weg :)

nu weer een witte heb net een gele er in omdat ik dat aangerade kreeg

hier
http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=113654

nee maar stel dat ik andere rolletje neem welke setjes moet ik dan nemen? 4 , 4,5 ,4,7???
 
brambomb said:
nu weer een witte heb net een gele er in omdat ik dat aangerade kreeg

hier
http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=113654

nee maar stel dat ik andere rolletje neem welke setjes moet ik dan nemen? 4 , 4,5 ,4,7???
Met enkel een uitlaat en een vario heb je genoeg aan een witte drukveer op mina vertikaal. Heb zelf al genoeg vertikale blokjes afgesteld om te weten dat een gele te zwaar is :) Ik zou eerst die drukveer eens proberen, en dan kijken hoe hij rijdt. 4.9 is ongeveer het gewicht dat je moet hebben met een MK uitlaat.
 
het is de drukveer niet denk ik want heb een paar keer rond gereden met die witte en wel die ander spullen (trekveer en rolletjes) en toen had ik ook die dip. Ik had ook nog een post gemaakt omdat ik die witte niet los kreeg.

het is geen special metrakit uitlaat maar een gewonen (niet bekent merk)
 
brambomb said:
het is de drukveer niet denk ik want heb een paar keer rond gereden met die witte en wel die ander spullen (trekveer en rolletjes) en toen had ik ook die dip. Ik had ook nog een post gemaakt omdat ik die witte niet los kreeg.

het is geen special metrakit uitlaat maar een gewonen (niet bekent merk)
Een gele gaat toch te sterk zijn normaal. Wanneer heb je die dip? Als je vertrekt tot +- 15? of vertrekt hij goed maar dipt hij erna?
 
Back
Top