Dilema binnekappen

Ik zit dus met een probleem en begin gilend gek te worden :'(

Ik wil me binnenkappen laten spuiten ( runner ) . Dr zitten allemaal van die ribbeltjes op ( bijna bij elke scoot zo ) .
Nu moeten die eerst eraf anders kost het teveel geld als ik de kappen op deze manier wegbreng.

Ik ben begonnen met schuren ( 600 ) wat dus ECHT niet op schiet. Toen een stukje gedaan met korrel 80. dat schoot echt heel erg op alleen duurt het weer eeuwen voor ik die groeven weg krijg met korrel 600.

Toen dacht ik het licht te zien en besloot om plamuut te halen :)
Dit word dus ook helemaal niks. Ik heb alles gedaan wat er op de gebruiksaanwijzing staat maar als ik het erop smeer word het vrijwel binnen 10 seconden klonterig en na een minuut is het hard :? Heb het echt 10x geprobeerd met steeds minder verharder maar nog werkt het niet.

Spuitplamuur is helaas geen optie omdat ik daar de ruimte niet voor heb en me moeder helemaal gek word als ik in de tuin ga spuiten :|

Nu weet ik echt ff niet meer wat ik moet doen :p

iemand een ander idee? of moet ik gewoon steeds fijner gaan met schuren oid?

alvast bedankt :D
 
Advertisement - register to remove this

blijven schuren :P of goed plamuren, dan zal het niet lang mee duren, voordat je naar je mooi glad gemaakte kappen kunt gluren



:X
 
mjah , de korrel staat gelijk aan de uren die ik dan moet schuren :'(

ik heb nu korrel 80 , 120 , 320 , 600 gehaald... dus ga het nog even proberen. :#
 
devince said:
gewoon in de gemeente tuin spuitplamuur spuiten want gewone plamuur is gewoon veels te lomp voor heel je binnenschilden

ja volgens mij ook, want met die plamuur die ik nu heb kan ik complete meteoriet inslagen dichten. :#
 
Hmm.. ja als je zou kunnen spuiten zou je een filler kunnen proberen maja dat is dus geen mogelijkheid voor jou...
Als je beetje strak plamuurt (niet te dik) zou het inprencipen ook goed moeten lukken..
Voor schuren heb je zowieso altijd geduld nodig..
En wat voor plamuur heb je als ik vragen mag??

//edit// ik neem aan als je schuurt dat je ze ook gaat spuiten.. laat de geene die het spuit er dan gelijk een filler opzetten en hem lkkr schuren ben je tog ook klaar :P //edit//
 
jah , het probleem is :

als ik zelf ga spuiten wil ik het in de schuur doen ( wat niet mag ) of in de tuin ( wat minder wind ) wat dus ook niet mag.
Als ik zelf spuitplamuur aan ga/mag brengen dan spuit ik de kappen ook zelf in kleur.

Het punt is , dat als ik me kappen op " auto spuiter " niveau wil hebben , ik gewoon 50 tot 100 euro kwijt ben aan lak/grondverf/plamuur etc.
Laten spuiten kost hier onder de 100 euro MITS je je kappen geschuurd brengt. Ik mag dus ook geen spuitplamuur gebruiken bij hun.
Wel die plamuur die ik nu heb ( voor polyester. zo'n oranje blikje ) . weet ff niet meer hoe het heet :P

waarom zou ik echt niet weten :? misschien omdat ze op waterbasis spuiten oid....

ik ben nu weer flink aant het schuren... volgens mij gaat het nu wel aardig... :)

Als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag want het is op deze manier wel een heeel karwei :'(
 
je moet minder harder in je plamuur doen.
maar dan moet je alsnog schuren.
dus mijn lijkt en beste met een roterende schuurmachine alles te schuren OF vanaf 80 opbouwen gaan schuren, dus niet van 80 naar 600 gaan maar ff een 200 nemen en dan 400 en dan 600.
 
als het goed is gaat het allemaal goedkomen. :D krijg vandaag te horen of me kappen naar een andere spuiter gaan. Dan hoef ik ze maar 120 te schuren ( wat heel snel/lekker schuurd ) en dan spuit die jongen ze in de filler , lichtjes opschuren en dan spuiten :D
 
met een plamuur mes is het wel strak aan te brengen hoor. En ik spreek uit ervaring, ik deed het ook voor het eerst. Daarna schuur je het met 180 op, dan 400, en dan 600. En dan kan je het spuiten/laten spuiten. Het spul is wel snel hard ja, na 10 min al, staat bij mij op het potje. Het is na een uur al bewerkbaar.
 
Back
Top