Binnekappen spuiten

Status
Not open for further replies.

Daan.

Well-Known Member
Goedenavond.

Ik heb zojuist mijn binnenkappen tot P600 geschuurd, en morge wil ik ze spuiten.
Maar hoe moetik mijn kappen voorbewerken, voordat ik ze uiteindelijk wit wil spuiten?

Alvast bedankt voor het(de) antwoord(en)

Daniel.
 
Advertisement - register to remove this

Idd. en goed ontvetten, maar spuit je ze binnen? Om ze buiten te spuiten is het eigenlijk nog iets te koud, verder is er ook nog ergens een topic met heeel veel tips voor het spuiten van je kappen..
 
Fijner schuren hoeft echt niet. Verf heeft een vullend vermogen, en moet ook iets hebben om zich aan te hechten.

Gezien het materiaal van de meeste binnenkappen kan een grondlaagje geen slecht idee zijn. Veel mensen gebruiken hier ook wel spuitplamuur voor.
Voordeel hiervan is dat je het egaal strak kunt schuren, dat verf er goed aan hecht, en dat het al een redelijk lichte kleur heeft zodat je je witte lak snel dekkend hebt,
 
Zou idd wel ff een hechtend laagje aanbrengen, ken genoeg mensen die dat niet gedaan hebben en waar de hele rommel dus na een week los begint te bladderen :)
Echt geen gezicht..
 
Ik zou trouwens speciale plastic primer gebruiken voor je binnenkappen, omdat binnenkappen van plastic is en geen polyester zoals je buitenkappen.

Buitenkappen kun je zo met primer/spuitplamuur spuiten, maar binnenkappen bewegen teveel doordat je met je voeten erop zit en dan gewone primer barst en dan heb je zo je verf er weer afliggen.
 
Ik heb idd doorzichtige plastic primer gevonden in de winkel, maar wist niet persies wat ik allemaal nodig had dus nogniet gekocht.

Raden julliie mij aan om eerst plastic primer te doen en dan NOG een keer witte vullende primer (hetzelfde als spuitplamuur??) te gebruiken?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top