Diepte keering minarelli,

maartuh

Well-Known Member
laatst viel mijn scooter (aprilia Area 51 (minarelli dus)) uit met ongeveer 60 km/u, het leek net of ik het contact uit zetten....

Thuis alles maar eens na gekeken bleek dat de keering uit het grote carterhelft gefloept te zijn, (na 900 km)

Dus de keering achter het elec. start mechanisme....

Ik heb de keering al terug gedaan maar hij starte nogsteeds niet.
Zou de keering kapot gegaan zijn?

En de keering ging er ook best diep in. Moet de keering helemaal tege de lager aan zitten?

Ik hoor het wel,
 
Advertisement - register to remove this

keerring moet je er altijd nieuw in zetten!!

belangrijk is ook dat je een GOEIE keerring gebruikt ,er zijn namelijk imitatiekeerringen die er om het minste of geringste al uit knallen!
 
ja was ik ook vanplan, Maar ik had de keeringen en lagers bij twins gehaald en mij lijkt dat anthony wel weet wat die verkoopt,

Verkopen ze ergens ook de keeringen los ipv een set?

En hoe diep moeten de keeringen?

Gr.
 
ja , maar weten wat je verkoopt wil niet zeggen dat je ook altijd het beste van het beste verkoopt..

er zijn zat mensen die alleen maar goedkope lagersetjes oid willen ;)

de meesten hebben de keerringen wel los te koop ,maar de setjes zijn ook niet zo duur.


de keerring moet net even verder dan de verdikking van de krukas , dus zo'n 1,5 a 2mm
 
enne wat is de zijn de afmetingen van de keering van de vario kant? 20x42/43x8/9?

Want er staat wel "linkse kant" maar op scooter-freaks staat dat de linker klijner is dan de rechter terwijl de linker toch echt een stuk groter is, Dus kijken hun misschien van de andere kant?
 
kering moet net iets dieper hoor.
Op de kering zit een langs buiten een klein kraagje aan.
Het is de bedoeling dat deze kraag juist in de gleuf van het carter valt.

Zodat de kraag op de kering zich vastzet in die gleuf.
Steek je ze minder diep kan ze er dus makkelijk uit
Steek je ze te diep, zal eens de kering in beweging zo voorbij de gleuf knallen.
 
Back
Top