deze setup goed afstellen..

remonn

Well-Known Member
mensen wat voor rolletjes, trekveertjes, drukveer, sproeier enz enz moet ik gebruiken om het volgende heelemaal goed af te stellen (omdat ik er nog niet super veel verstand van heb kan ik ook niet alles proberen en ben ik blij als hij goed rijdt :p )

deze setup moet ik afstellen:

- 50cc MHR Malossi
- Yasuni Z
- Race Koppeling (power one)
- Race Krukas (Power one)
- Race Vario (Power one)
- 19mm Dellorto
- Powerfilter Malossi

hoe kan ik hier het meest uit halen?
 
Advertisement - register to remove this

idd , beter had je een std cilinder kunnen pakken 8P

en zet er een std filter op , de carburateur is ook behoorlijk groot , maakt het ook alleen maar moeilijk , nut het het iig niet..

kortom , haal eerst een goeie uitlaat , en haal de powerfilter eraf , en stel dan het ding pas af , koop daarvoor gewoon een gele en rode malossi drukveer , een stuk of wat setjes rollen tussen de 3 en 5 gram en een aantal setjes trekveren..

afstelling is gewoon niet te zeggen verder.

er is btw niet veel race aan de vario , krukas en koppeling hoor , of rijdt je op het circuit ofzo ? 8P
 
zoals ik al zei,
ik heb hier nog niet veel verstand van, ik heb deze aerox pas een week ofzo en wil hem gewoon netjes laten lopen .. dus ik vraag gewoon om wat hulp ;)
ik heb een standaard filter, maar was van plan om een powerfilter erop te doen. en die yasuni Z zat er al op.. en ik ben ook van plan om een c16 of R te kopen, maar eerst moet ik het hiermee doen.
er zit nu een rode drukveer in. trekveertjes weet ik niet.

alleen hij start wat lastig (kickstart heb ik alleen nog) en als je stil gaat staan valt hij soms gewoon uit. en af en toe stottert hij wat als je klein beetje gas geeft.. kan dat ook aan de krukas keering liggen? dat zei iemand tegen me.. of is het puur de afstelling
 
als je zo weinig verstand van zaken hebt kun je misschien beter eerst gewoon een originele 50cc monteren :)
of als je toch iets meer wilt een DR70cc..
die zijn makkelijker af te stellen en draaien niet zomaar kapot..

al heb ik sterk mn twijfels of het echt een MHR Team is :)
en niet gewoon een 50cc vervangingscilinder
 
nouja helemaal geen verstand is niet waar, want ik heb altijd in de brommers gezeten dus ik ben er wel handig mee, daarom wil ik het ook leren en een beetje eraan prutsen. maar zoals ik al zei, als deze gewoon loopt kan ik het verder zelf wel afstellen.. als ik maar even weet wat er in zou kunnen kwa trekveertjes enz enz..
en 70cc vind ik iets te nog ;)
waarom zou het geen mhr kunnen zijn dan? ..
 
Is 't een gietijzeren of een aluminium cilinder?
Verder als het een mhr is dan is dit ook niet bepaald een setup om mee te 'prusten'.
Ook krijg je het met een yasuni Z ook nooit 'mooi' aan het lopen.
 
een DR70 zal een stuk zachter en rustiger rijden dan een MHR 50 hoor :)
aangezien die MHR cilinder van alu is en een vlinderpoort heeft.. draait deze een bult meer toeren dan bijv een DR70.. die is van gietijzer..
een gietijzer cilinder draai je ook niet zo makkelijk de soep in als een alu cilinder met een nicasyl laag..

daar vraag ik me af.. is het een MHR Team 50 of een Malossi Sport?
 
dat zou ik ook weer niet zeggen,een mhr met een z zal ongeveer net als een std cilinder reageren ,dus onzin om te doen..

en ruige vermogens geeft zo'n cilinder pas als je daar ook de setup voor hebt.

een MHR draait uitzichzelf weinig meer toeren dan een std cilinder hoor..

en een nicasil laag en een vlinder poort (die er overigens ook niet inzit) draait helemaal niet meer toeren dan een ovale poort , alleen wanneer de timingen dusdanig verschillend zijn.

zoals ik al zei heeft het helemaal geen nut om op zo'n setup een MHR50 te zetten , het is idd verstandiger om gewoon een andere cilinder te kopen die gemaakt is voor een hoog koppel op een laag toerental , zoals de Dr70 of een stage6 pro oid..

een MHR50 kun je wellicht ook nog wel redelijk verkopen aan iemand die er wel de setup voor heeft.
 
@ TS, ik zou nog niet eens een DR70 kopen, imo kun je beter even de standaard cilinder erop zetten, deze goed LEREN afstellen en dan een keer een leuk uitlaatje zoals een yasuni R / Shot kopen.
Een Dr70 kun je dan nog altijd kopen en zal ook een stuk mooier lopen dan met een yasuni Z.
Verder ook meteen die powerfilter knommel eraf halen, aangezien je 'niks' met zo'n ding goed afgesteld krijgt.
 
oke ik waardeer al jullie reacties

alleen dan wil ik het volgende weten,,

stel ik ben al meer bekent in de aerox en ik wil toch een keer die MHR 50 gebruiken.. wat voor setup moet ik dan gebruiken..

ipv die Yasuni Z een Yasuni R oid erop zetten? kan hij dan wel lekker afgestelt worden? of moet ik meer vernieuwen..
ik wil wel eens weten hoe je dan een 50mhr goed afgestelt krijgt, met welke setup ;)

Gr
 
oke ik ben erachter gekomen dat is het volgende heb:

- Polini Vario (met 3,9 gr Malossi rolletjes)
- PowerOne Race Koppeling (rode drukveer)(trekveertjes nog niet bekend)
- PowerOne Race Krukas
- 50snel Malossi MHR
- Ben achter een Yasuni R aan..
- 19mm Dellorto

welke sproeier moet er dan in?

en stel ik heb mn aerox weer in elkaar en hij start nog steeds moeilijk en rijd wat bagger als ik klein beetje gas geef en valt uit als ik stilsta.. waar kan dat dan aan liggen..
zou het de Krukaskering kunnen zijn?
 
zul je zelf moeten gaan zien.

rij een stukje dat het blokje goed warm word, en draai je bougie er uit.

Aan de hand van de kleur kun je zien of je goed zit of niet....

als je al niet weet hoe dat gaat, gebruik de search eens er staat zoveel op dit forum
 
Back
Top