Welke v snaar bij deze setup?

Advertisement - register to remove this

Welke v snaar voor yamaha aerox 50 cc snel naraku polini vario std koppeling gele drukveer 5 gr rollen?
Post automatically merged:


Ik zar zelf te denken aan een polini v snaar minarelli (lang) 16.5 750 30
op een blokje dat niet echt race is merk je niet echt verschil in v snaar maat. gewoon een v snaar van een goed merk pakken zoals inderdaad polini
 
Riem maakt opzicht niks uit..

Al raad ik wel de Athena riemen aan.. Die kosten vrij weinig en krijg je veel waar voor je geld (polini achtige kwaliteit)

Riem zou rond de 13 a 15 euro moeten kosten. (geen idee of dit voor minarelli ook zo is. (josdijkman verkoop die athena riemen.)

 
Dankjewel voor de reacties de reden waarom ik deze vraag stel is omdat er een v snaar inzat die (747/16.5mm) was maar de breedte was nogmaar (14 mm) en mijn scooter liep daarmee maar 60 toen had ik een oude yamaha std v snaar erin gedaan en toen liep die ruim 70-75 maa kwam hij nogsteeds niet tot helemaal bovenin de vario.
 
Gewoon je standaard dayco snaar pakken, die werken het beste en houden het makkelijk tot de 11-12 pk
 
De genoemde athena is veel goedkoper.. Voor de polini betaal je waarschijnlijk 30 euro voor.. Of dat het dan waard is?
 
Weet je zeker dat die Naraku 50cc een snelle 50 is, en de cilinder bovendien ook nog middeltoerig is gezien de gele Malossi veer?
Ik heb even gezocht en kan alleen de standaard 50cc van naraku vinden op google.
Voor die standaard 50cc van Naraku kun je een witte Malossi drukveer gebruiken die voor laagtoerige cilinders is gemaakt,
wellicht zit daar het probleem dat de gele drukveer niet compleet ingedrukt word vanwege te weinig vermogen / toeren.
Probeer voor de grap eens een witte malossi drukveer en 4.5 gram rollen .
 
Last edited:
Weet je zeker dat die Naraku 50cc een snelle 50 is, en de cilinder bovendien ook nog middeltoerig is gezien de gele Malossi veer?
Ik heb even gezocht en kan alleen de standaard 50cc van naraku vinden op google.
Voor die standaard 50cc van Naraku kun je een witte Malossi drukveer gebruiken die voor laagtoerige cilinders is gemaakt,
wellicht zit daar het probleem dat de gele drukveer niet compleet ingedrukt word vanwege te weinig vermogen / toeren.
Probeer voor de grap eens een witte malossi drukveer en 4.5 gram rollen .
Zal ik even proberen bedankt voor de reactie
 
Zal ik even proberen bedankt voor de reactie
Ik weet bijna zeker dat de gele malossi drukveer te sterk is en dat de 5 gram rollen het enigszins proberen te compesseren.
Vandaar de 4.5 gram rollen icm de witte malossi drukveer , 5 gram zou dan weer iets te zwaar zijn denk ik.
Malossi wit is voor de laagtoerige 50 en 70 cc minarelli cilinders bedoeld qua toerenverloop , geel is voor middeltoerig en rood voor de echt beukende race setups .
Bij Minarelli is dat redelijk handig gedaan door die 3 kleuren en kan niet mis gaan. Vandaar af is het de juiste maat rollen vinden .
 
Ik weet bijna zeker dat de gele malossi drukveer te sterk is en dat de 5 gram rollen het enigszins proberen te compesseren.
Vandaar de 4.5 gram rollen icm de witte malossi drukveer , 5 gram zou dan weer iets te zwaar zijn denk ik.
Malossi wit is voor de laagtoerige 50 en 70 cc minarelli cilinders bedoeld qua toerenverloop , geel is voor middeltoerig en rood voor de echt beukende race setups .
Bij Minarelli is dat redelijk handig gedaan door die 3 kleuren en kan niet mis gaan. Vandaar af is het de juiste maat rollen vinden .
Ja klopt maar het rare is met mijn dr 50 ging die gewoon 95-100 met de gele drukveer en deze setup en dat is ook een gietijzeren 50 cc snel
 
Ja klopt maar het rare is met mijn dr 50 ging die gewoon 95-100 met de gele drukveer en deze setup en dat is ook een gietijzeren 50 cc snel
Ik denk dat die iets harder had gegaan met een witte malossi drukveer , maar toch een nette snelheid met een gele drukveer.
Dan heb je een goed blokje onder de aerox in goede conditie kan ik lezen, goed onderhouden ook.
 
Ik denk dat die iets harder had gegaan met een witte malossi drukveer , maar toch een nette snelheid met een gele drukveer.
Dan heb je een goed blokje onder de aerox in goede conditie kan ik lezen, goed onderhouden ook.
Ja dat zeker zit een hoop geld in dat rot ding maar ik denk als ik een witte drukveer derin doe en een nieuwe polini v snaar doet die t wel weer cil moet ook nog beetje ingereden worden.
 
Back
Top