Derbi Xrace 2007 TANDWIELVERHOUDING

covanub

Well-Known Member
hoi ;)

Ik zoek dus effe wat informatie over mn tandwiel verhouding,
aangezien ik veel sneller wil gaan optrekken en mn motor blok niet omzeep wil gaan doen 8P

andere uitlaat heb ik aan ged8 , maar is 2e optie denk ik ...
ik zou graag eerst tandwiel verhouding aanpassen.

IK BEN RADELOOS :?

Dit is m BTW:

DSC03653.jpg
 
Advertisement - register to remove this

kleiner voortandwiel en/of groter achter tandwiel maar dan maak je meer toeren en is hij tragen
meer toeren is meestal slechter
meer toeren is langzamer
meer toeren is meer verbruik
meer toeren is meer slijtage

dus om een lang verhaal kort te maken doe een andere uitlaat als je nog lang wilt genieten van je derbi
 
en kan ik bvb niet zorgen dat ik een goeie configuratie heb , zodanig dat ik niet in overtoeren ga ? bvb voortandwiel laten , en achtertandwiel 2 of 4 tandjes groter ...
 
nee..

dat werkt gewoon niet , mischien dat 1 tandje nog wil..

mja , dan is het niet gezegd dat ie sneller optrekt/doortrekt perse..
 
dan zal ik het bij een nieuwe uitlaat moete houden , gaat wel lekker wat kosten ...
Heeft iemand enig advies voor een uitlaat ?
 
Metrakit Thrower is goedkoper en even goed imo , zal elkaar niks maken.

heb beide wel vaker gemonteerd.

overigens met 12-53 meestal , std onbegrensd met `13-53


wel met ouder type blok overigens.

verder word het wel tijd dat je tandwielen en ketting vervangen worden als ik het zo bekijk :X

ik zou achter gewoon standaard houden ,en alleen met voortandwielen werken ,dat is voldoende namelijk.


het is overigens wel zo dat je meer vermogen en iets meer trekkracht krijgt met een snelle uitlaat , MAAR daarvoor moet je meer toeren draaien , dus word de brommer iets moeilijker om te berijdden. een std onbegrensde uitlaat loopt namelijk ook vrij goed.
 
Last edited:
op Hoeveel komt zo'n MK thrower die je in ged8e hebt ?
en dus tandwieltjes veranderen, en als de uitlaat erop staat eens kijken hoe ik ze zet in verhouding? dus Achtertandwiel gelijk laten en met het voorste gaan spelen ? :D

Ik zou dus graag wel een uitlaat hebben in de richting die er nu opstaat he , dus 1 dat n bocht maakt en boven het wiel komt , niet zo een dat langs rechts gaat he
 
Last edited:
die is voor een MotoHispania , dus niet voor derbi ;)

prestaties zullen gelijk liggen, denk dat de MK iets meer geluid zal geven.
 
ah kk thx voor de info , ik heb nu nog 1 probleempje :

DSC03609x.jpg


Ik zou zo'n 'dop'achtig ding nodig hebben voor dat gaatje , en een manier op die kabel van voor mn teller en sleutel gat te krijgen :D

Ga k lekker samen bestellen bij josdijkman website als hij die ook heeft , even alles tesamen :D Moet alleen weten hoe ik da kan regelen die dingen ...

Laatste vraag voor dees topic , want ik ga n beetje ver weg van het onderwerp :p
 
de remslang zou je met een bundelbandje aan het stuur kunnen maken , iets naar het stuur toe trekken.

of de remslag iets los draaien en richting het stuur draaien , alleen is dat met wat meer risico's..
 
kk Thx voor alle help , wat ik nu ga doen is :

MK er onder zetten ,tandwieltjes van 12-53 verhouding laten zetten en een nieuwe ketting eronder :D

ga ik mn carbu of sproeier moeten veranderen met die uitlaat ?
 
je kunt er een maatje groter in zetten , ik laat meestal de std sproeier zitten , luchtstelschroef op 1,5 en naald 1 omhoog soms.

maar ik haal de luchtfilter buis boven op het filter er ook wel vaker af , dan kan het zijn dat je wat groter moet.
 
kk thx voor alle help iedereen :D

vanavond als moeder thuis is wordt de betaling bij josdijkman gedaan ,
weet iemand hoelang het duurd voor de daar leveren ?
 
Back
Top