Derbi senda start niet

liam.

New Member
Hallo, ik heb een probleem met mijn derbi senda van 2001. De naaldlager van mijn drijfstang is recent kapot gegaan. Ik ben toen naar de garage gegaan en heb een nieuwe krukas laten zetten samen met een nieuwe cilinder. Nu start de brommer, maar hij valt uit na dat hij stationair heeft gelopen voor een minuut. Daarna is hij niet meer te starten. Ik heb hem terug gebracht naar de garage en zij zeiden dat de brommer genoeg compressie had, vonk had en benzine kreeg. Boven op dit werkt de koppeling ook niet meer.

Weet iemand wat hier het probleem kan zijn?

Advertisement - register to remove this

Toch mankeert er wat aan èèn van de 3 punten die die garage noemde. Waarom hebben ze dan niet even verder gekeken , is het lang geleden dat ze hem hebben gerepareerd , of heb je hem zo mee gekregen?

Toch mankeert er wat aan èèn van de 3 punten die die garage noemde. Waarom hebben ze dan niet even verder gekeken , is het lang geleden dat ze hem hebben gerepareerd , of heb je hem zo mee gekregen?
De brommer is momenteel daar, hij belde me net om te zeggen dat hij niet weet wat hij kan doen om het te maken. Ik denk zelf ook dat er iets van die 3 dingen niet werkt. Maar het is raar dat de brommer start maar een paar seconden later niet meer start.

Het lijkt me verder sterk dat je brommer opeens geen vonk of benzine meer heeft als die dat wel prima had voordat de drijfstang kapot ging.

Wat wel aannemelijk is, is dat dit door toedoen van de garage is gebeurd. Immers, voordat het kapotging deed alles het prima (ga ik van uit). Na de reparatie zijn er problemen ontstaan. Dus of het vervangen onderdeel is defect, of hij heeft bij het monteren/demonteren iets gesloopt/niet goed gemonteerd.

Het lijkt me verder sterk dat je brommer opeens geen vonk of benzine meer heeft als die dat wel prima had voordat de drijfstang kapot ging.

Wat wel aannemelijk is, is dat dit door toedoen van de garage is gebeurd. Immers, voordat het kapotging deed alles het prima (ga ik van uit). Na de reparatie zijn er problemen ontstaan. Dus of het vervangen onderdeel is defect, of hij heeft bij het monteren/demonteren iets gesloopt/niet goed gemonteerd.
Voor de reparatie starte de brommer altijd eerste kick heel mooi, nooit een probleem mee gehad. Nu start die heel moeilijk en alleen met choke, daarna start de brommer niet meer.

Wat ik ook nog weet is dat hij de verkeerde olie er in had gedaan, maar nu zit er wel de goede olie in, geen idee of dat van enig belang is.

Nou ben ik niet zo thuis in de schakelbrommers. Maar verkeerde olie kan wel eens voor problemen/grote schade zorgen. Misschien dat daardoor die nieuwe cilinder/krukas al naar de knoppen is?

Back