Derbi 80cc wil niet mooi lopen

leonaerox

Well-Known Member
Beste forumleden. ik heb een derbi afgesteld, hij trekt goed door mooie gasreactie allemaal top dus. maar hij geeft zijn vermogen niet goed af! ik voel hem gewoon zijn power niet geven. afstelling veranderen maakt geen veranderingen. heb al gecheckt op valse lucht en keerringen maar alles lijkt in orde. is dit toch stiekem de afstelling? zoja dan laat ik hem afstellen. want er zit geen gang in en sommige dagen is ie ineens heel erg snel dus ik snap het echt niet meer.

13-53 vertanding
top performance 80cc
mvt binnenrotor
voca 80cc uitlaat
malossi vl6
 
Advertisement - register to remove this

Beste forumleden. ik heb een derbi afgesteld, hij trekt goed door mooie gasreactie allemaal top dus. maar hij geeft zijn vermogen niet goed af! ik voel hem gewoon zijn power niet geven. afstelling veranderen maakt geen veranderingen. heb al gecheckt op valse lucht en keerringen maar alles lijkt in orde. is dit toch stiekem de afstelling? zoja dan laat ik hem afstellen. want er zit geen gang in en sommige dagen is ie ineens heel erg snel dus ik snap het echt niet meer.

13-53 vertanding
top performance 80cc
mvt binnenrotor
voca 80cc uitlaat
malossi vl6
ik zou even goed kijken of je je onsteking wel goed hebt afgesteld, ik ken meerdere mensen die op dat deel de mist in zijn gegaan. toen ik ze daar op wees en ze daar mee hadden geprutst trok die het voorwiel zo de lucht in.
 
ik zou even goed kijken of je je onsteking wel goed hebt afgesteld, ik ken meerdere mensen die op dat deel de mist in zijn gegaan. toen ik ze daar op wees en ze daar mee hadden geprutst trok die het voorwiel zo de lucht in.
oké, ik kan dus de ontsteking nog een beetje vervroegen door 2 inbussen los te draaien van de stator? moet ik hem dan vroeger zetten? en hoeveel ? gewoon beetje draaien?
 
oké, ik kan dus de ontsteking nog een beetje vervroegen door 2 inbussen los te draaien van de stator? moet ik hem dan vroeger zetten? en hoeveel ? gewoon beetje draaien?
Kan ook zijn dat de ontsteking juist later moet omdat hij veel te vroeg staat. Je moet even kijken hoeveel voorontsteking jouw setup nodig heeft. Ik denk rond de 2mm. Eerst ontsteking los en neutraal zetten. Zuiger naar tdc en dan 2mm (of wat het beste is voor jouw setup) naar beneden. Dan zet je je ontseking op dat punt en draai je die weer vast. Dan kijken of het er beter op wordt.
 
Kan ook zijn dat de ontsteking juist later moet omdat hij veel te vroeg staat. Je moet even kijken hoeveel voorontsteking jouw setup nodig heeft. Ik denk rond de 2mm. Eerst ontsteking los en neutraal zetten. Zuiger naar tdc en dan 2mm (of wat het beste is voor jouw setup) naar beneden. Dan zet je je ontseking op dat punt en draai je die weer vast. Dan kijken of het er beter op wordt.
heb hem wat vroeger gezet door de stator te verdraaien. hij trekt nu als ik in z’n 1 volgas geef op z’n achterwiel dus zal goed zijn. m’n vertanding is ook veel te kort dus zal ook veel daaraan liggen.”
 
heb hem wat vroeger gezet door de stator te verdraaien. hij trekt nu als ik in z’n 1 volgas geef op z’n achterwiel dus zal goed zijn. m’n vertanding is ook veel te kort dus zal ook veel daaraan liggen.”
Nou top! Probleem opgelost dus? Kijk wel uit dat die niet te vroeg staat want dan krijg je een gat in je zuiger…
 
Back
Top