Demontage motorblok (mbk,camino,piaggio,…)

Jasper7492

New Member
Dag allemaal,
(beginnende sleutelaar)
Ik had een kleine vraagje over demontage van motorblokjes (mbk,camino,Piaggio,…). Hoe komt het dat er verschillende mensen zijn die er voor kiezen om een speciale variateursluitel + demontage sleutel voor ontsteking te kopen voor een specifiek motorblok ipv gewoon een zuigerstop te kopen voor de helft van de prijs en die op verschillende cilindertjes past van verschillende motorblokjes? Is er kans op schade aan de piston en/of krukas? Iemand die mijn vraag kan beantwoorden?
Mvg
 
Advertisement - register to remove this

Met een zuigerstop die recht op de zuiger staat als punt waar de zwaarste belasting op komt te staan ,
kan dat wel eens voor een beschadiging in de zuiger op dat punt veroorzaken.
Vaak is een zuiger van alluminium gemaakt dus niet zo sterk als bijvoorbeeld gietijzer.

Vergeet ook niet de pistonlager die die druk ook te verduren krijgt,
als die lagertjes los raken kan je goedendag tegen de cilinder zeggen als zon pinnetje de cilinder in schiet.

Ik denk dat 5 Euro meer voor een vario blokkeersleutel goedkoper is dan een nieuwe cilinder,
waarom zou je daar op bezuinigen op de eerste plaats.
Zon gereedschap kan jaren lang mee gaan .
 
Met een zuigerstop komt je vliegwiel er niet af. Daarvoor heb je een vliegwieltrekker nodig.

Absoluut een vario blokkeersleutel gebruiken zoals hierboven genoemd. Die komt ook van pas om het vliegwiel weer vast te zetten.
 
Back
Top