Dell Orto VHST ervaringen

Gijs

(L)R0berT(L)
Aangezien ik nogal twijfel over de keuze van een carb , en me zaterdag richting twins begeef . graag jullie meningen cq. ervaringen

Ik twijfel tussen

24 fs mikuni
26 vhst (dell orto flat)
28 vhst (dell orto flat)

De carb vind zn plaatst op een redelijk snelle setup ,evo twins tuned ,c20, sletra rotor, etc.
Iemand ervaringen met de carbs , is de 26mm i.v.m de 24 mikuni slechter / vergelijkbaar. etc
Kwa prijs maakt het elkaar tenslotte niet veel.

Graag jullie ervaringen..
 
Advertisement - register to remove this

Ik ben voor de mikuni 24TM gegaan.. Puur omdat ik denk dattie het best is voor sprintjes te trekken. lekker fel.. Nu zeg ik niet dat de andere dat niet zijn, maar ik heb er gewoon een beter gevoel over :)
 
Hmm
De 24 Heeft zn nut wel bewezen , en ik weet niet of een 28mm het wel goed gaat doen voor de sprints
Mede daarom twijfel over de carb .
 
Ik heb @ schakel 28mm vlak gehad van dellortho vhst
Was iig makkelijk af te stellen en liep mooi.
Gasreactie heerlijk
Denk toch wel een van de topcarbs
 
Ja ik heb alleen ervaring met 24fs is goed af te stellen, verder geen gekut met gasnaald oid. maar heb nu een 28 do fs in mn bezit, en ga vd week afstellen en hoop je dan uiteraard meer info te geven. de mikuni is alleen wat duurder dacht ik?? tja waar dat em in zit weet ik niet, zal wel de afwerking zijn.
 
wat is eigenlijk het verbruik met deze carbs? Ik weet dat als je eenmaal aan zo'n carb toe bent je niet echt moet zeuren daarover maar toch :)
 
ace_ said:
wat is eigenlijk het verbruik met deze carbs? Ik weet dat als je eenmaal aan zo'n carb toe bent je niet echt moet zeuren daarover maar toch :)
Op Jubbega op 150m inclusief warmdraaien zo'n 200cc benzine :)
 
Gijs said:
Verbruik is mij iig een rotzorg
Als ik dit zo leest neig ik toch naar de 24 fs...
Lastig :p

ik heb de dellorto vhst's in me handen gehad, en moet zeggen dat ze er erg goed uit zien (zowel in als uitwendig).
voordelen dellorto:
- externe sproeiers :W (makkelijk tijdens afstellen).
- geen gekut met sproeiers ivb met verkrijgbaarheid of prijs, passen gewoon grote dellorto sproeiers in.
in tegenstelling tot mikuni, waar je soms wel 7 euro per sproeier betaald :|

ik heb zelf een 24 mikuni FS, maar ga deze op den duur toch echt doorverkopen voor 1 van deze italiaanse jongens :)
bovendien is het ook een stuk exclusiviteit, nog bijna niemand rijdt hiermee.
trek de stoute schoenen aan ;)
 
-[inferno]- said:
ik heb de dellorto vhst's in me handen gehad, en moet zeggen dat ze er erg goed uit zien (zowel in als uitwendig).
Sja uitwendig.. heb je niks aan natuurlijk.
Ik heb de 26vlak bekeken, en ik moet zeggen dat ik de std inlaat toch erg grof vindt. Daar kan best wat aan gebeuren.
Mja als je 2 linker handen hebt.....

Verder heb je gelijk.

Dell'ortho;
Externe sproeier
Sproeiers vaak makkelijker te krijgen
Makkelijker afstellen
Dubbele vlotter

Nadeel 26vlak;
Past niet in een 25mm Rechtspruitstuk van Malossi.
Oplossing -> carb afdraaien, spruitstuk aanpassen, of een ander spruitstuk natuurlijk...
En de omvang offcoarse.. mja DO is in het algemeen huge..
 
lees: zowel IN als uitwendig.

en uitwendig zegt ook wel iets over de zorgzaamheid waarmee een fabrikant zijn product afwerkt, alleen laten velen zich daar ook door misleiden.
en mocht je daadwerkelijk die inlaat grof vinden (vond ik wel meevallen), polijst je m.
 
Je begrijpt heus wel wat ik bedoel.
Mensen moeten niet alleen kijken naar de buitenkant van de carb..
Ik weet dat jij vast niet alleen naar de buitenkant kijkt, maar er zijn genoeg mensen die dat wel doen..

Uitwendig is de 26vlak zeker netjes, maar pk-tjes scoor je niet met een mooie uitwendige carb. Dat probeer ik te zeggen.

En over die inlaat, met polijsten alleen kom je er niet..
 
Een 28mm krijg je echt wel in een 25mm spruitstuk hoor :) , gewoon ff wringen...maarja het gaat makkelijker als je ff de dremel er doorheen haalt (spruitstuk) als je toch bezig bent om die gare ring uit het spruitstuk te halen :p

Spruitstuk.jpg
 
het valt me op dat er bij een dellie een waanzinnig grote sproeierbuis midden in de carb staat. hij steekt best een stuk uit.
 
Back
Top