De snelste setup voor speedfight 2 lc

sf2

Well-Known Member
mensen wie weet de beste setup voor de speedfight 2 70cc

En hoe hard gaat ie dan digi ?

en een andere vraag = wordt er met peugeot geraced ???
 
Advertisement - register to remove this

Effe een gokje, (correct me)
Natuurlijk heb je een watergekoelt blokje... (da's beter, anders kun je hem ook ombouwen.)

* Mallossi MHR-replica en die laten tunen (JS ofzo)

* Gianelli Black Swan schijnt een hele goede uitlaat te zijn voor peugeot, maar ik zou uiteindelijk toch een R-force nemen (hoewel je dan wel een hoop begrenzers moet verwijderen. (zelf heb ik een Metal vanwege trekkracht enzo)

* overangeset van mallossi is er niet, evenals een andere koelvin. Ik heb dus een multivar + Polini V-snaar.

* Hebo - verstelbare racekoppeling

* Grotere carburateur offcourse, welke, doe een gokje.....(grote dellórtho). Ik hou zelf niet zo van hele grote carburateurs (zuipt zoveel) dus krijg vandaag waarschijnlijk een 20mm RGD incl spruitstuk Binnen (JPS, 23e geld overgeschreven).
een groter spruitstuk en ander membraanku je ook doen (orgi spruitstuk = 16mm)

* Natuurlijk is een andere overbrenging ook wel handig

* Yamashi race-krukas (weet niet zeker of ze er zijn voor peugeot)

* standaard drukveer = zwaarder als gele malossi drukveer, dus misschien dat eventueeel een rode nog bruikbaar is. (kost weer wel wat vermogen)

Omdat alles een beetje redelijk op de weg te kunnen brengen zou ik ook wat andere veranderingen aanbrengen bv.
# Bridgestone ML50 banden
# Andere remblokjes (mallossi?)
# misschien een grotere (zwevende) remschijf met 4-zuigerklauw (weet niet of die er is)
# Andere veringen (achtervering een Paioli HAT, voorvering is heel moeilijk te vervangen, maar het schijnt dat een achtervering van een italjet formula 125 (ofzo) past. Anders kun je de voorvork van een vivacity misschien d'r ondergooien (Schijnt te kunnen, heb je alleen geen single-arm meer)

# voor de wouten kun je eventueel nog een begrenzer toevoegen

# Voor de leut nog effe een motor jacki kopen (bv van rev-it, c.a. 450,-)

Anders nogiets??
biggrin.gif


Topsnelheid digi = Onbekent, zal wel boven 120 liggen.
Ja, er is vorig seizoen met een Vivacity geraced.
------------------
Peugeot Speedfight Ac '98 : Gianelli Metal, Hebo race-koppeling, Malossi gele drukveer, Polini V-snaar, Mallossi Multivar, DR70,enz.

[This message has been edited by Micky (edited 28 May 2001).]
 
Is het blok waar peugeot mee raced het zelfde als die er verkocht worden ??

Micky : ik zie dat jij er al heel wat aan gedaan heb ,dus hoe hard ga jij digi ?
 
Geen idee hoe hard ik digi ga(ging), valt denk wel mee. M'n scoot ligt nu uit elkaar. Ik ga ook niet zo voor een hoge top. maar meer voor optrekken. zolang hij maar harder als 110 teller gaat vind ik het goed.
Of het hetzelfde blok is weet ik niet, maar ik dacht van wel, alleen met een cilinder voor minarelli aangepast, enz. is namelijk niet peugeot zelf die er mee raced (toch??) maar een partikulier die 'toevallig' op een peugeot rijdt.


[This message has been edited by Micky (edited 29 May 2001).]
 
Originally posted by Micky:
is namelijk niet peugeot zelf die er mee raced (toch??) maar een partikulier die 'toevallig' op een peugeot rijdt.

Nee, is van toch van een scooetrbedrijf dat de scooter gekregen heeft van Peugeot Nederland? Tenminste dat vertelde Emile Eleveld tegen mij vorig jaar in Zwolle...
 
Peugeot is eigenlijk best kut want je hebt er best wel weinig onderdelen voor.

------------------
Gilera Stalker 70 evo-for race met giannelli rs demper-21 mm dell carb-toppeformance krukas-topperformance-cdi-topperformance membraan- polini vario-polini evo 2g koppeling- polini v-snaar, mallossi powerfilter, mallossi 21 mm recht spruitstuk-MVT toerenteller/temp.meter
 
Ik wilde een Gilera DNA kopen (waarschijnlijk geel met malossi print) maar m'n ouders waren niet zo meegaand. Moet het daarom toch maar met m'n speedfight stellen.
Als er genoeg opvoerspul voor beschikbaar was had ik ook een evo of mhr-speed eropzitten. maarja, het is nu eenmaal zo.
Kunnen we niet voor de gein een brief (of ketting mail) sturen naar mallossi met de vraag of ze de mhr-speed replica ook voor peugeot willen maken.. Wie weet help het eens een keer
biggrin.gif
 
Ik vindt anders dat er zat te krijgen is en dat er nou geen mhr speed team te krijgen is is jammer ,maar er zijn zat andere goede setups te maken en dan zul je ook wel hard gaan ! Peugeot's rijden trouwens wel lekker en dat is toch ook belangrijk en er is tenmiste meer voor te krijgen als derbi(scooters)of morini!
 
Originally posted by sf2:
Ik vindt anders dat er zat te krijgen is en dat er nou geen mhr speed team te krijgen is is jammer ,maar er zijn zat andere goede setups te maken en dan zul je ook wel hard gaan ! Peugeot's rijden trouwens wel lekker en dat is toch ook belangrijk en er is tenmiste meer voor te krijgen als derbi(scooters)of morini!
das helemaal waar, ik wil best snel rijden hoor,daar niet van, maar ik heb ten 1e geen geld voor een mhr speed o.i.d. ten 2e ben ik die met een maandje of 2 ook wel weer kwijt gezien het aantal motorwouten hiero
 
Precies, het peugeotblok is best goed op te voeren hoor, alleen de allerheftigste cilinders en uitlaten (behorende bij die cilinders) zijn er niet!!
Maar bij men dealer hadden ze een polini ALU W op een vivacity gegooid en een 4race, 19 mm DO en na het nodige tuningswerk liep dat ook errug hard! (hij zei zelg ruim 115 km/h DIGI!)maar weet niet of dat helemaal klopt!!


------------------
Zelfgespoten Vivacity
(Zwart-geel) met Yasuni Z
 
Ben het helemaal eens met MIcky.

De Speedfight LC waar ik het in het andere topic al over had, heeft dus ook een MHR-rep JS-Tuned, 20mm RGD carb en BlackSwan.

12000 toeren en 118 km/h digi...

Volgens mij wilde hij nog een R-Force gaan proberen...



------------------
JS-Tuning
pellie@lycos.com

setup: Evo70 JS-Tuned, 25mm DO carbu, Malossi 25mm recht spruitstuk, Malossi HyperReed, Hebo Racing2 uitlaat, Yamashi krukas, JS-Tuned carter, Top CDI, std Runner vario, SpeedDrive, Dayco V-snaar, Malossi gelagerde sec. vertanding 14/48, Hebo koppeling. Oliepomp verwijderd en waterpomp extra gelagerd. Std radiateur nog... maar niet voor lang.
 
Back
Top