This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

De Italjet Formula 50

De Italjet F-50 is..

• Mooi

Votes: 38 32.2%
  • Redelijk

Votes: 39 33.1%
  • Lelijk

Votes: 41 34.7%

• Total voters
    118
Status
Not open for further replies.

Cipher

Well-Known Member
Vriendelijk verzoek!:
Niet alleen stemmen op de poll, maar licht het ook even toe in dit topic als je er wat over te vermelden hebt. Waarom je hem lelijk vind bijv. (lelijke voorkap, stomme voorwielophanging, etc?)

Heb net het "Scooter op jouw school" (ofzo) topic zitten lezen, en nog wat topics over scoot die je vaak ziet, of mooi vind. In geen van die topics wordt de Formula 50 genoemt... en ik vraag me af waarom. Ook buiten (Amsterdam) heb ik er nooit 1 zien rijden..

Toen ik 15 en 16 was zat ik altijd door de Wheels (kutblad) te bladeren en te geilen op die F50's (F50 techno air 'black chess' vontik helemaal prachtig). Maar.. ik lijk wel alleen.

Waarom zie je zo weinig Formula50's?
Oke, het is een Morini blok, en dus zijn nieuwe onderdelen een beetje lastiger te krijgen. Maar boeie? Zijn zat mensen die alles door de dealer laten doen en geen idee hebben dat er verschillende blokken zijn, en daar dus echt niet naar kijken.

Vinden jullie de F50 niet mooi, of te duur? (was toendertijd 5200gld nieuw) Wat is de reden dat je er zo weinig ziet, en er zo weinig over hoort?
De dragster komt dan zo nu en dan nog wel even voorbij, maar die vind ik persoonlijk ook nix (de voorkap en velgen zijn afschuwelijk)

Is toch mooi ding?! :?

Last edited:
de williams vind ik ubervet... om te zien

1) duur
2) morini
3) dure onderdelen en altijd lang wachten
4) brakke afwerking

Oke.. jullie winnen
Maar veel onderdelen zijn ook te vervangen met andere universele onderdelen.
De kappen niet.. maar spruitstuk, carb, koppeling etc zijn allemaal vervangbaar met wat anders als het stuk is...

Maar afgezien van de dure onderdelen... best leuk ding toch?
Vooral die Black Chess :~

Qua uiterlijk is ie wel heel mooi. Maarja voor dat oude morini blok is ook bijna niks meer te krijgen geloof ik. En de velgen en dat achterrem systeem vind ik juist :~.

Wel zonde hoor, al had er een minarelli blok onder gehangen toen, en al was ie niet zo duur geweest was het wel wat geworden denk ik.

Bij mij op school staat er wel 1 heel gare f50 met een superroestige technigas. Ik vind het persoonlijk niet zo heel mooie scooters maar er zijn lelijkere. Met een beetje fantasie is er wel wat leuks van te maken.

Wou eerst williams kopen van maat van me ( die hem nog steeds heeft staan trouwens)
Maar die verzekering is zo stervens duur

f50 prachtig model naar mij mening

ik vind hem zeker mooi,en in die williams uitvoering helemaal,jammer dat er alleen geen piaggio blok onder zit

Ik vind de luchtgekoelde versie echt héél erg lelijk, maar de vloeistofgekoelde versie vind ik echt heel vet!
en zitten er niet dezelfde velgen op als een dragster...:?
Omdat je zegt dat de velgen van dragster lelijk zijn...:?

echt een leuk ding, alleen het blok is minder helaas, en de LC voorkap vind ik ook een stuk mooier dan de AC

8P
Ik kan geen enkele F50 vinden op Google met andere velgen dan de dragster :?
Ik had toch echt het idee dat de F50 ander velgen had....

Vanmiddag thuis meteen ff kijken

Wat is overigens de "Catalogusprijs" van de F50 AC, bouwjaar '95?

Last edited:
Dit is echt iets wat voor iedereen persoonlijk is, kijk veel mensen vinden een Gilera Ice lelijk, maar ik vindt hem super en darom rijd ik er ook op

Maar ik vind de Dragster nog wel gaver dan de Formula F50 (is net een aftreksel van Dragster en Dragster is gewaagder wat ik waardeer)

Ik zou de SYM Jet eerder een aftreksel willen noemen
En natuurlijk is dit puur een kwestie van smaak. Maar ik vraag me dus af waarom men de Italjet over het algemeen niet mooi vind.

De enige scooters die ik tegenwoordig nog zie zijn Aerox, Neo's, SR en VivaCity (8P)... en ik vind de F50 mooier dan al deze.. al zijn de SR's ook wel stoer.
Vraag me gewoon af wrom vrijwel niemand met een F50 over straat wil...

Zijn er ook niet gewoon n hoop vooroordelen over morini-blokken?

En okee.. misschien dat ze gewoon niet geschikt zijn om er een cup mee te rijden, omdat er te weingi snelle onderdelen voor zijn, of de kwaliteit lager is als bijv mina. Maar voor gewoon 'straatscoot' gebruik heb je er toch weinig last van?

Status
Not open for further replies.