race_typhoon
Well-Known Member
De "Gilera Storm"
Hieronder zal te lezen zijn, hoe ik, binnen een redelijk korte tijd, een scooter in elkaar heb gedraaid, en wat deze zijn levensduur allemaal mee heeft gemaakt,en wat hij nog allemaal mee zal gaan maken...
Wat het gekost heeft, weet iedereen vast wel.. Foto's van onderdelen ga ik zo veel mogelijk proberen te vermijden, omdat dat saai, lomp en onzinnig is.
De ingredienten voor "De Storm"
- Een gekke student,
- Een dikke portomonnee met veel geld. (die nu leeg is)
- Teveel vrije tijd. (mede door een enkelblessure)
- Een hoop scooterliefde.
- Het juiste gereedschap
- De juiste mensen met de juiste kennis (Koopmans-crew)
- Benzine
- Zuurstof
- Hitte
De opbouw van de Storm, probeer ik zo veel mogelijk te vermijden. Heel het project-gedeelte staat vol met carters die langzaam gevuld worden, gecoate frame's, en gepolijste velgen...
Hier gaat dat dus anders!!!
De setup van de Storm is momenteel:
- Malossi Mhr Speed '04 (Koopmans-Tuned)
- Malossi Team-as '99
- Malossi Binnenrotor
- Malossi Mhr2000 vario
- Malossi Torque Driver
- Malossi Fixed poullie
- Malossi Kevlar snaar
- Malossi Delta Clutch
- Malossi 25mm Recht spruitstuk (Koopmans-Tuned)
- Malossi Vl13 Membraan. (Koopmans-Tuned)
- DPR-uitlaat. (Naar Specificaties van Koopmans Tuning)
- Malossi Primaire vertanding 15/38
- Malossi Secundaire vertanding 14/47
- Keihin 28mm PWK D-slide carburateur.
- Malossi E-13 filter
Dit staat op:
- Verlicht frame
- Malossi F32s voorvork
- Malossi rs24 achterveer
- ge CNC'de voor en achtervelg.
- Braking Remschijf
- Domino snelgas…
- Carbone Lorraine remblokken
- Malossi remsegmenten achter...
- Malossi Derc (toeren + temp + rondetijden :S)
- Een Kill-switch
- Kart-radiateur
Zo ziet de Storm er uit, als alle kappen gedemonteerd zijn....
In 2004 en in de eerste helft van 2005, heeft de Storm, met de oude kappenset van Joor zich voortbewogen.. Deze waren na anderhalf jaar echter zo gaar en afgebroken, dat er echt een beter en nieuw setje gezocht moest worden..
Hieronder de foto’s van de scooter met de oude kappenset..
Na een jaar te hebben rondgereden met het oude model speed, bleek er begin 2005 een nieuw model leverbaar te zijn…
En wat doen we dan? Precies… die bestellen we, en gaan er mee aan de test!, want we zijn natuurlijk opzoek naar meer en meer vermogen….. Na een tijd getest te hebben in de winter van 2004/2005, zijn we tot een leuk vermogen gekomen..
Dit hebben we dan ook even geprobeerd te evenaren bij Tino in Goes (wat lukte), en waardoor er weer een leuk vermogen staat…
Het testframe, waarmee we richting Goes vertrokken…
"Het testfreem"
"een uitdraaitje van het vermogen”
En de grote versie als link hieronder:
De grafiek @ 1,2 mb formaat
3 weken daarna, was er nog een listmeeting georganiseerd bij EPC in Sittard.. Natuurlijk moest het testframe daar ook nog even op de bank….
Weer een leuke score neergezet, en heb heel veel lol gemaakt...
Let op het "maximaal 3 personen bordje 8P"
En de Grafiek van het dagje Sittard…
Hiermee is een tijd rondgereden, zijn diverse meetings bezocht, en is zelfs de derde (2005) en de negende (2004) plaats behaald in het NK scootersprint in Jubbega (Friesland).
Mijn coureur… speciaal aangetrokken voor Jubbega
Ikzelf sleutelend..
De 2e heat… (die minder was dan de eerste..)
Opstellen voor de eerste omloop…
Coureur & hulpmonteur in de fuik +ralf+
“Met een beetje Pronk-tjoening, kom je er wel…”
Warmdraaien voor de start…
Dit spreekt denk ik voor zich????
En de ongecorrigeerde uitslag….
Aftermeeting :W
En wat vonden we van de uitslag op Jubbega Pronk??
Precies….
Half Juni, heeft de Storm (samen met zijn kleinere broertje), ook op Meeting Best rondgereden. Was heel gezellig, alleen liep de Storm een beetje slecht… Jammer maar helaas… Is alweer verholpen, dus..be-aware!!
De dag voor meeting Best, heb ik nog meegedaan aan een sprintdemo, in het o-zo-mooie plaatsje Lexmond.
Daar werd ik als tegenstander neergezet tegen van Schie… winnen zat er dus niet helemaal in
Na deze meetings, werd ik de kappenset helemaal beu, en heb een nieuwe kappenset geregeld, die voor een redelijke prijs in de bekende “Koopmans-zwarte” kleur gespoten werd…
.
Maar voordat die gemonteerd werd, wilde ik eerst samen met de zip een groeps-foto maken…..
Toen het geheel gemonteerd… Alles netje gemaakt (op de radiateur na..die blijft scheeftrekken door een koelslang,die iets te krap zit. Dit word nog gefixt)., en de scooter was klaar voor Lelystad…..
Zo heeft het beestje op Lelystad 2005 in de Koopmans-tent gestaan…. Enkel gestaan, omdat ik gewoonweg geen tijd gehad heb, om meer dan 1 x een sprintje te kunnen trekken. (die ik op de zip heb gereden…).
En zo liep ik er zelf ongeveer bij daar…..:X
En tenslotte nog een 2-tal foto’s van onze Franse collega’s
Zoals te zien is, stond de zip ook @ Koopmans-tent in lelystad…. Ik hoop binnenkort weer een update te doen qua testwerk & vermogen o.i.d.
Het is in ieder geval wel duidelijk, dat de Storm nog even blijft bestaan…
Hieronder zal te lezen zijn, hoe ik, binnen een redelijk korte tijd, een scooter in elkaar heb gedraaid, en wat deze zijn levensduur allemaal mee heeft gemaakt,en wat hij nog allemaal mee zal gaan maken...
Wat het gekost heeft, weet iedereen vast wel.. Foto's van onderdelen ga ik zo veel mogelijk proberen te vermijden, omdat dat saai, lomp en onzinnig is.
De ingredienten voor "De Storm"
- Een gekke student,
- Een dikke portomonnee met veel geld. (die nu leeg is)
- Teveel vrije tijd. (mede door een enkelblessure)
- Een hoop scooterliefde.
- Het juiste gereedschap
- De juiste mensen met de juiste kennis (Koopmans-crew)
- Benzine
- Zuurstof
- Hitte
De opbouw van de Storm, probeer ik zo veel mogelijk te vermijden. Heel het project-gedeelte staat vol met carters die langzaam gevuld worden, gecoate frame's, en gepolijste velgen...
Hier gaat dat dus anders!!!
De setup van de Storm is momenteel:
- Malossi Mhr Speed '04 (Koopmans-Tuned)
- Malossi Team-as '99
- Malossi Binnenrotor
- Malossi Mhr2000 vario
- Malossi Torque Driver
- Malossi Fixed poullie
- Malossi Kevlar snaar
- Malossi Delta Clutch
- Malossi 25mm Recht spruitstuk (Koopmans-Tuned)
- Malossi Vl13 Membraan. (Koopmans-Tuned)
- DPR-uitlaat. (Naar Specificaties van Koopmans Tuning)
- Malossi Primaire vertanding 15/38
- Malossi Secundaire vertanding 14/47
- Keihin 28mm PWK D-slide carburateur.
- Malossi E-13 filter
Dit staat op:
- Verlicht frame
- Malossi F32s voorvork
- Malossi rs24 achterveer
- ge CNC'de voor en achtervelg.
- Braking Remschijf
- Domino snelgas…
- Carbone Lorraine remblokken
- Malossi remsegmenten achter...
- Malossi Derc (toeren + temp + rondetijden :S)
- Een Kill-switch
- Kart-radiateur
Zo ziet de Storm er uit, als alle kappen gedemonteerd zijn....
In 2004 en in de eerste helft van 2005, heeft de Storm, met de oude kappenset van Joor zich voortbewogen.. Deze waren na anderhalf jaar echter zo gaar en afgebroken, dat er echt een beter en nieuw setje gezocht moest worden..
Hieronder de foto’s van de scooter met de oude kappenset..
Na een jaar te hebben rondgereden met het oude model speed, bleek er begin 2005 een nieuw model leverbaar te zijn…
En wat doen we dan? Precies… die bestellen we, en gaan er mee aan de test!, want we zijn natuurlijk opzoek naar meer en meer vermogen….. Na een tijd getest te hebben in de winter van 2004/2005, zijn we tot een leuk vermogen gekomen..
Dit hebben we dan ook even geprobeerd te evenaren bij Tino in Goes (wat lukte), en waardoor er weer een leuk vermogen staat…
Het testframe, waarmee we richting Goes vertrokken…
"Het testfreem"
"een uitdraaitje van het vermogen”
En de grote versie als link hieronder:
De grafiek @ 1,2 mb formaat
3 weken daarna, was er nog een listmeeting georganiseerd bij EPC in Sittard.. Natuurlijk moest het testframe daar ook nog even op de bank….
Weer een leuke score neergezet, en heb heel veel lol gemaakt...
Let op het "maximaal 3 personen bordje 8P"
En de Grafiek van het dagje Sittard…
Hiermee is een tijd rondgereden, zijn diverse meetings bezocht, en is zelfs de derde (2005) en de negende (2004) plaats behaald in het NK scootersprint in Jubbega (Friesland).
Mijn coureur… speciaal aangetrokken voor Jubbega
Ikzelf sleutelend..
De 2e heat… (die minder was dan de eerste..)
Opstellen voor de eerste omloop…
Coureur & hulpmonteur in de fuik +ralf+
“Met een beetje Pronk-tjoening, kom je er wel…”
Warmdraaien voor de start…
Dit spreekt denk ik voor zich????
En de ongecorrigeerde uitslag….
Aftermeeting :W
En wat vonden we van de uitslag op Jubbega Pronk??
Precies….
Half Juni, heeft de Storm (samen met zijn kleinere broertje), ook op Meeting Best rondgereden. Was heel gezellig, alleen liep de Storm een beetje slecht… Jammer maar helaas… Is alweer verholpen, dus..be-aware!!
De dag voor meeting Best, heb ik nog meegedaan aan een sprintdemo, in het o-zo-mooie plaatsje Lexmond.
Daar werd ik als tegenstander neergezet tegen van Schie… winnen zat er dus niet helemaal in
Na deze meetings, werd ik de kappenset helemaal beu, en heb een nieuwe kappenset geregeld, die voor een redelijke prijs in de bekende “Koopmans-zwarte” kleur gespoten werd…
Maar voordat die gemonteerd werd, wilde ik eerst samen met de zip een groeps-foto maken…..
Toen het geheel gemonteerd… Alles netje gemaakt (op de radiateur na..die blijft scheeftrekken door een koelslang,die iets te krap zit. Dit word nog gefixt)., en de scooter was klaar voor Lelystad…..
Zo heeft het beestje op Lelystad 2005 in de Koopmans-tent gestaan…. Enkel gestaan, omdat ik gewoonweg geen tijd gehad heb, om meer dan 1 x een sprintje te kunnen trekken. (die ik op de zip heb gereden…).
En zo liep ik er zelf ongeveer bij daar…..:X
En tenslotte nog een 2-tal foto’s van onze Franse collega’s
Zoals te zien is, stond de zip ook @ Koopmans-tent in lelystad…. Ik hoop binnenkort weer een update te doen qua testwerk & vermogen o.i.d.
Het is in ieder geval wel duidelijk, dat de Storm nog even blijft bestaan…
Last edited by a moderator: