damn cilinder past niet.

snorpowerrrr

zenith98
hey allemaal,
ik heb een vraagje, ik heb een nieuwe cilinder gekocht voor mn (ex)snor scooter. ik was vandaag dus bezig om de cilinder onder mn scooter te doen, maar nu krijg ik mijn cilinder er niet goed in. ik moet hem een beetje heen en weer draaien om hem helemaal in mn carter te krijgen, maar dan passen die 4 bouten er niet meer in, ik doe ze door de kop en de cilinder, maar het lijkt dan of de schoefdraad geen grip krijgt in het carter, en als ik de cilinder met kop en al een centimeter ofzo optil, dan kan ik die bouten er wel indraaien, maar dan krijg ik 'm niet meer in mn carter, en ik wil ook niet echt doordraaien want ben bang dat ik de zooi doldraai.
weet iemand hoe dit kan?
het lijkt trwns wel of er een soort rand in mn carter zit waardoor het allemaal lastig gaat.
iemand een idee, het gaat om een zenith (peugeot) en een 70 cc dr.
alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

ik ben mijn scooter aan het ombouwen tot bromscooter, zit al als brom in de verzekering, heb navraag gedaan, carters zouden hetzelfde zijn, alleen vertanding moetn og aangepast worden,
ik weet dus heel goed wat ik aant doen ben.
 
danku,
de peugeot krukassen zijn sterker dan bijvoorbeeld die van mina of piaggio (over het algemeen) en het is maar een dr70, dus niet zo'n beest, de snorcilinder die heeft veel kleinder spoelpoorten, en die wou ik dus vervangen, en een dr70 is net zo duur als een andere 50cc, en qua top ga je er met de dr ook niet ver op vooruit (nu wel natuurlijk omdat ik van snor naar brom ga)
met de snor haalde ik trwns 60@ teller, en met de dr wil ik ongeveer 90@ teller gaan ofzo.
mrja dan moet ie wel passen natuurlijk
 
En je frame dan.. als ze je frame checken kunnen ze opvragen of het wel een bromscooter is of een snorscooter... Dan ben je ook de sjaak..

Misschien is het wel op het carter begrenst dan ofzo? Beetje vreemd eerlijk gezegd..
 
jah vind ik ook, bij de dealer zijden ze dat het gewoon zou moeten passen. in de papieren die bij de cil zaten, staat dat het gewoon een cil voor o.a. zenith is.
en ik heb nog nooit gehoord dat carters beveiligd zijn tegen 70cc ofzo.
 
beetje je hemd of carterrand opschuren en invetten

dan er in doen over de 4 tapeinden

doorduwen

en aandraaien

wel alle pakkingen ertussen


temminste als hij er wel helemaal inpaste
als hij zonder die tapeinden ook niet helemaal erin kwam ff nieuwe oplossing zoeken
 
Back
Top