Daar gaat onze privacy! Een chip in je clothes!

Status
Not open for further replies.

MysticSoul

ChiLL-MoDE
Privacygroepen ongerust over gebruik rfid-chips
Vrijdag, 21 november 2003 - Privacygroepen pleiten voor een 'vrijwillig moratorium' op het gebruik van rfid-chips in consumentenartikelen.

Ruim 35 privacyorganisaties hebben zich achter een verklaring geschaard, waarin fabrikanten en winkeliers worden opgeroepen om voorlopig te stoppen met het gebruik van zogeheten radio frequency identification (rfid) chips in consumentenproducten.

Rfid is een technologie die het mogelijk maakt om goederen te voorzien van een 'elektronische chip'. Het gaat daarbij bijvoorbeeld om producten als kleren, scheermesjes en boeken. Bedrijven kunnen door de rfid-tag eenvoudig zien waar bepaalde goederen zich bevinden.

De Europese Centrale Bank (ECB) overweegt ook om rfid-chips toe te voegen aan bankbiljetten. Daardoor zou het mogelijk worden om (illegale) geldstromen in kaart te brengen.

Vrije samenleving
De privacyorganisaties wijzen op de gevaren van rfid-technologie voor de privacy. Zij vrezen bijvoorbeeld dat rfid bedrijven en overheden in staat stelt om mensen in de gaten te houden. Iemand met een rfid-tag in zijn schoen zou aan de hand daarvan kunnen worden geïdentificeerd.

Hoewel de privacygroepen niet alle vormen van rfid-technologie afwijzen (ze zien bijvoorbeeld geen bezwaar in het gebruik van rfid bij het transport van producten van de fabriek naar de winkel) pleiten ze wel voor een 'vrijwillig moratorium' op het gebruik van rfid-technologie in consumentenproducten.

Eerst is er een goede discussie nodig over de toelaatbaarheid van de verschillende rfid-toepassingen, menen de organisaties. "Sommige toepassingen van rfid-technologie zijn ongepast in een vrije samenleving en zouden verboden moeten worden", stellen de privacygroepen.

De verklaring is onder meer ondertekend door de Electronic Privacy Information Center (EPIC), Electronic Frontier Foundation (EFF), European Digital Rights (EDRi) en Junkbusters.

>> Hoe kijken jullie er tegen aan? Ik ben er dus echt op tegen. Zonder mijn weten kan ik gewoon in de gaten worden gehouden! Stel dat ik een moord wil plegen ofzo.. zien ze meteen dat ik ut ben geweest, omdat ze weten dat ik op de plaats delict was... (niet dak een moord wil plegen.. maar ut gaat ff om ut id)
Lijkt wel CIA shit...
 
Advertisement - register to remove this

Kerel........Volgens mij is dit je reinste onzin.

En over de gaten gehouden worden?

Denk jij dat je nu al niet in de gaten gehouden wordt?

Heel je leven al hoor...

Beveiligingscameras, internetregistratie, je gsm, je aankopen, je school......

Denk eens na in hoeverre je nu al niet in de gaten gehouden wordt...
 
Je word idd al dik in de gaten gehouden.
Maar ik vind het zelf niet het van je dat ze mij niet tot op de vierkante meter kunnen vinden!!!

Die technologie is trouwens voor ons scooterrijders helemaal snaak, want met die technologie kun je dus ook de verplaatsing vaststellen.
Daarmee zouden ze dus kunnen bepalen hoe hard we rijden op onze scooter. Staat geregistreerd dat je 16/17 bent en ineens verplaats je je met 100 over een fietspad :?.
Dat kan toch al helemaal niet de bedoeling zijn.
Het is misschien wat ver gezocht, maar dat soort dingen krijg je dan wel, ze kunnen echt alles wat je doet in de gaten gaan houden. Volgens mij kan je het zo ver drijven dat ze precies kunnen bepalen of je nou door rood aan het rijden bent of niet.

Conclusie: IK BEN TEGEN :p.
 
aan de hand van je mobieltje kunnen ze desnoods ook kijken waar je uithangt...

maar verder ivm dat onderwerp..
Ik heb vroeger een bespreking gedaan op school over sekten, dus heb ik de halve bibliotheek in de omstreken ervoor uitgeleend...

Blijkbaar hangen in Belgie aan een aantal boeken een soort waarschuwingskenmerk. Als je ze uitleent wordt er een 'waarschuwing' gegeven aan de centrale bilbiotheek, zo houden ze in het oog welke 'aparte' boeken aan wie uitgeleend worden.. Dus ook een aantal van die 'sekteboeken' en bijv. 'mein kampf' enzo
 
bullshit...

enne Souldarkness... mensen kunnen zelf ook nieuwssites lezen dus je hoeft niet elk opmerkelijk nieuwsfeit hier meer te posten..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top