This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

CVK membraan hemelen? Update, geen auto-geneuzel ;)

Haha man man man uitnodiging gemist hiero.
Ik zei nog, blauwe Twingo II
haha had wel een doos met doeken in de achterbak.

Maar verdikkeme hee had jij dus even naar mijn autotje kunnen kijken!!
Wel erg toevallig, tenzij jij er elke dag hangt haha.
Ik kijk overigens niet naar die anderen, dus alleen de kerel naast me gezien. Moet beetje focus houden met al die lawaai, ook al viel dat deze keer reuze mee.
Nu je het zegt, ik zie op me dashcambeelden inderdaad een grote beunhaas met hoofdlamp onder een rode Yaris met doekjes aan de gang, schijnt me zo recht in de ogen tijdens het wegrollen in de tent haha.
Oftewel onze ontmoeting heeft soort van plaats gevonden.
Had best vermakelijk kunnen zijn als we dit ook echt wisten, maar bizar toevallig!
Post automatically merged:

Ah zo, ja ik moet eerdaags weer even met raam open rijden, zien of ik nog geluiden hoor over drempels.
Destijds ook bij een zomerchek was het met stuur volledig om gegooid dat je al geluiden hoorde, alleen ben ik vergeten wat voor een geluid dat was.

majah, dan wordt het ingewikkeld.
Als die draagarmen vermoedelijk nog goed zijn, dan weet ik het niet meer.
Dan zou ik beide gewoon vervangen, draagarmen en stabi's.
Onder het motto: baat het niet, schaadt het niet.
Anderzijds is het wel weer zonde van t geld eventueel.

Lijkt me wel lachen, alleen heb ik natuurlijk weinig verstand van die handel en kan ik weinig voor je betekenen.
Ik zelf kom voorlopig waarschijnlijk voorlopig niet terug tenzij de remschoenen geluidjes gaan maken, maar dan overweeg ik om ze op assteunen te vervangen. Gezien ik me dat geouwehoer met die veertjes goed herinner en ik er dan liever gratis goed de tijd voor wil hebben, dan maar op me knietjes. Echter voor nu verwacht ik dat het wel prima zit.
Beetje geluk zit ik vanaf 2e week maart een aantal maanden in Spanje, dan neem ik draagarmen en stabi's mee en laat ik ze daar voor een knakenloon vervangen terwijl ik in 't zonnetje aan 't fietsen ben.
Echter als je een keer geen tweede persoon kan vinden en deze wel nodig hebt kun je altijd een gil geven, als ik niks te doen heb ben ik wel bereid om even te helpen.

Ik geloof wel dat ze vorige keer een fout hebben gemaakt, was met oude tarieven 32 euro kwijt voor brughuur en een hamer, deze keer was ik er langer met hogere tarieven en had ik nog 5,50 + 50 cent betaald voor lucht die ik 10 seconden gebruikt heb.
Echter koste 't maar 34,50.
@C-Row Moest even een edit plaatsen, had een deel van jouw post gemist.

Last edited:
was er 2 jaar niet meer geweest denk ik, voorheen (met volvo en 30K km/jaar wel vaker) en dacht gisteravondserieus nog:" nee, is te laat om nog te vragen of jij ook (mee)gaat.."

Wauw, ongelofelijk haha.
Ik had al 3 weken uitgesteld, en vandaag dacht ik ja ik ga nu echt.
Zit wel altijd met het idee, als 't fout gaat staat me autotje helemaal daar tot de volgende dag.
Alleen gebruik ik de auto nu bijna elke dag, ook al is 't maar 4 km heen en terug, ik ga niet met dit weer op de scooter.
Echter vandaag dacht ik, maar ho eens even. Ik ben helemaal klaar met dat gepiep, als ik er nou wel heen ga en ik vervang de boel dan voel ik me 10 keer beter.
Dat was juist.

Ik rij deze auto nog wel even langs een garage waar ik in het verleden altijd tevreden was.
Toch even de aandrijflijn laten controleren of er een spanrol/lagertje niet helemaal vrolijk is.
Dat is werk waar ik zelf niet aan begin.

Vervolgens zal ik 90% zeker dit gekke autotje waarvan 't blok in Belgie, halverwege Parijs van binnen kapot klapte, 1800 km richting Valencia rijden.
Komt ie heel terug? mooi! Zoniet dan mag ie voor sloopwaarde weg en haal ik per direct een Kia Picanto voor rond de 9.000 met garantie.
Deze auto zou nog een waarde hebben van ca 3.000. Echter Renault ben ik met de dag minder fan van, maar hij krijgt nog één goede kans en dat wordt deze mooie rit. Ik heb al wel 7.000 km met dit donorblok(kmstand blok nu 45.000, auto 124.000) gereden dus ik verwacht dat het goed komt.

En ik dacht vandaag serieus nog:' Zie ik hier nog ergens een Volvo V70 hangen?!'
Helaas heb je nu ook de Lidl accu slagmoer niet kunnen testen, wat een ding is dat joh.
Ben er echt blij mee.

Edit/rectificatie: volgens de lokale Kymco dealer zijn deze vouwen volledig normaal en "niet te vermijden".
zie verder de beginpost over wat ik nog meer als tips mee kreeg.