This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Curve italkit rotor

Waarom? Ik wist dit bijvoorbeeld niet... Toch wel een behoorlijk nadeel dan van die CDI...

Stef; zoek iemand die z'n "Malossi"-rotor in de soep heeft gedraaid, en de Eprom nog heeft
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Waarom? Ik wist dit bijvoorbeeld niet... Toch wel een behoorlijk nadeel dan van die CDI...

Stef; zoek iemand die z'n "Malossi"-rotor in de soep heeft gedraaid, en de Eprom nog heeft

mja wat ik dan nog niet snap is het volgende:

sander zei mij ontsteking op 1,62mm en dan loopt hij goed. anthony zei met dat ik bij 13,5k op 4mm moet zitten en aangezien de cdi geen curve heeft moet dit toch eigenlijk nooit goed lopen :?
 
Die ontsteking is zo vast als een huis, hij is nog vaster dan de standaard ontsteking.

Ik denk dat je het tijdstip richting de 0,5 a 0,6mm moet gaan zoeken. Dat is nog steeds zo'n 12 graden vervroeging.
Maar misschien dat het met 15 graden ook nog wel heel blijft.

Btw, 4mm is ongeveer 34 graden, dat gaat nooit goed!
 
Nee, dat is juist bij te vroeg.
Als hij te laat staat mis je gewoon een bak vermogen, maar het kan niet zo veel kwaad.
 
2,8mm?
Weet je dat wel zeker? Dat is ongeveer 28 graden vervroeging.

28 graden vervroeging op topvermogen is dodelijk voor je cilinder/zuiger etc.
 
ff ouwe koei uit sloot halen...

heb rotor dus gemonteerd maar ben nog steeds niet cker op hoeveel ik hem nou moet zetten...

r-ox 1,62mm
patrick 2,8mm
martijn ???
mhr#27 (jasper toch?) 0.7mm