Costum achterrem voor fantic oasis te beun?

Koert10

New Member

Hoi, ik heb een Fantic Oasis brommer die erg oud is. Het nadeel van deze brommer is dat onderdelen vrijwel onmogelijk te krijgen zijn (ook tweedehands), en mijn achterremklauw is helaas kapot sinds de koop. Ik heb nu een remklauw van een ander merk gekocht en die erop gezet door een adapter te maken van 4 mm dik staal, wat ik in elkaar geflanst heb. De adapter schroef je simpelweg op de originele ophangpunten van de remklauw. Ik zou graag meningen willen horen over of dit wel gaat werken of dat het simpelweg te beun is.

Ik gebruik de brommer eigenlijk exclusief op onverharde wegen en in bossen, omdat er geen kenteken op zit.

Ik heb een foto in de bijlage gezet.
 

Attachments

  • WhatsApp Image 2024-06-18 at 18.03.29(1).png
    WhatsApp Image 2024-06-18 at 18.03.29(1).png
    2.6 MB · Views: 16
Advertisement - register to remove this

Mwa, ziet er eigenlijk wel oke uit. Verdient geen schoonheidsprijs, maar zou stevig genoeg moeten zijn. (lassen zien er best goed uit moet ik zeggen)

Alleen ga je met die schijf ook helemaal niets meer bereiken, daar moet ook gewoon een nieuwe op.
 
Het ziet er wel netjes uit en stevig genoeg .
Gewoon proberen of het goed remt en zo ja, laten zo.
En wat webracing al zei dat de schijf het beste vervangen kan worden in deze staat,
al zal dat nog wel een zoektocht extra worden als zeer zeldzaam onderdeel.
Als je geluk hebt kan er een schijf op van een ander merk, dit zal je moeten meten en vergelijken.
 
Last edited:
Back
Top