Conventionele RSU/USD voorvork voor Race Scooter

ronnyracingteam

Ronny Himself
Hey,

Kennis van me is een Jog aan het opbouwen om scooterrace te rijden.
Nu zocht hij een voorvork om erin te zetten.
Nu vroeg ik mij af of er eigenlijk echt een goede voorvork bestaat om erin te zetten.
Malossi F32/F33 zouden niet slecht zijn, maar nog steeds zeer beperkt instelbaar.

Bedoeling is om aan de Zip voorvork te kunnen tippen.
Als me eens verteld is word er in spanje heel veel met een jog gereden.
Welke voorvork gebruiken ze daar, en hoever zou deze aangepast moeten worden
voordat deze een goed resultaat leverd?

Ik heb ook gezien dat er vorig seizoen iemand mee reed met een Derbi.
Welke tijden(SPA) zijn daarmee gehaald en welke voorvork zat daarin?

Ik was aan het denken om er mischien een voorvork van een schakel in te monteren.
Het reglement maakt niet zoveel uit. Maar daar is de keuze wel groot in.
en het zou de voorvork veel stijver maken! (is zoals duidelijk gemaakt maar een idee)
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb hier nog USD voorpoten van rieju RR liggen... (alleen ff kroonplaten draaien)

Mogen weg voor 20eu want 1keerring is lek en zijn moeders mooiste niet meer...
 
Wesking: Het is niet de bedoeling dat je hier je spul probeert te verkopen. Die losse poten uit een schakel zijn nou ook niet echt hetgeen waar ronny naar op zoek is, lijkt mij.
 
Last edited:
Er wordt vaak met een stage6 vork gereden maar ik weet niet of deze instelbaar zijn. Een malossi f36 vork is erg prijzig maar een hele goede vork.
 
Die afgelopen seizoen meereed op de derbi maakt gebruik van malossi f36s.

Stage6 voorvorkpoten hebben niet zoveel instelmogelijkheden.
 
mja , aan de andere kant , als je vering goed is klaargemaakt kun je er imo alle banen goed mee rijden , en kun je dus gewoon de std vork zeer goed gebruiken.
 
Nieuwe midiGP racer hebben ook wel een leuke USD vork erin zitten.

minigpsidecopy.jpg


Kosten wel rond de 500,- maar dan heb je geloof ik wel gelijk een radiale klauw ophanging erop zitten.
 
Maar of die chinese vorkjes goed zijn valt natuurlijk af te wachten.
Ik heb eens aan een jog zijn vering gevoeld waar een stage6 vork inzat.
Met alle demping dicht (ingaand en uitgaand) zat er nog steeds een stuk te weining op.
Ook was de veer veel te zwak. Het is een basis. Maar die zou zeker aangepast moeten worden.

Malossi F36s zal ik nog eens naar moeten kijken. Die heb ik nog niet bezien.
Maar de instelmogelijkheden zijn ook beperkt, en als ik me niet vergis zijn
deze vorkjes eigenlijk bedoeld voor de cross, dus zouden deze ook flink
aangepast moeten worden.

Wat de vork kost, maakt weinig uit. Goede vering kost nu eenmaal veel geld.
En is een belangrijke investering om snel rond te gaan.
Liever een vering op en top, dan vermogen op en top.
 
Ik heb juist eens naar de F36R gekeken.
Deze zou instelmogelijk heden hebben op Compression, Rebound en Spring Rate.
De F32 enkel Compression en d F33 enkel Rebound (volgens wast er in de behoorlijk oncomplete Malossi beschrijving te vinden is)

Ik denk dat de F36R ook enkel instelbaar is op 1 poot ingaand en 1 poot uitgaande demping. Nog niet super maar mischien al wel in de goede richting.
Iemand die dit kan bevestigen wat de instelmogelijkheden zijn?

Als ik op de site van paoli kijk staan er ook leuke vorkjes bij. Maar weer bijna
zonder eninge beschrijving. Op mail reageren ze ook niet voor meer informatie en
waar te krijgen.

Iemand nog ervaring of weet van andere bruikbare vorken?
 
Maar of die chinese vorkjes goed zijn valt natuurlijk af te wachten.
Ik heb eens aan een jog zijn vering gevoeld waar een stage6 vork inzat.
Met alle demping dicht (ingaand en uitgaand) zat er nog steeds een stuk te weining op.
Ook was de veer veel te zwak. Het is een basis. Maar die zou zeker aangepast moeten worden.

Malossi F36s zal ik nog eens naar moeten kijken. Die heb ik nog niet bezien.
Maar de instelmogelijkheden zijn ook beperkt, en als ik me niet vergis zijn
deze vorkjes eigenlijk bedoeld voor de cross, dus zouden deze ook flink
aangepast moeten worden.

Wat de vork kost, maakt weinig uit. Goede vering kost nu eenmaal veel geld.
En is een belangrijke investering om snel rond te gaan.
Liever een vering op en top, dan vermogen op en top.


toch heb ik mensen kampioen zien worden met een std voorvork , uiteraard aangepast.

terwijl er tig zipjes meereden met allerlei leuke schokbrekers..

ik zou me niet TE blind staren op afstelmogelijkheden e.d. , meestal moet je een andere vork ook nog aanpassen voordat ie goed is.
 
Echt afstellen op gewicht e.d LAAT je in principe toch doen, voorveerspanning, in/uitgaande demping kan je altijd tijdens het testen nog een beetje bestellen.
 
toch heb ik mensen kampioen zien worden met een std voorvork , uiteraard aangepast.

terwijl er tig zipjes meereden met allerlei leuke schokbrekers..

ik zou me niet TE blind staren op afstelmogelijkheden e.d. , meestal moet je een andere vork ook nog aanpassen voordat ie goed is.

Idd, maar als je ze toch laat aanpassen kan je beter iets met een goede basis laten afstellen.

Het hangt ook veel van de piloot af hoe hard je ermee gaat.
Maar het is enorm frustrerend als je op de limiet van je vork moet rijden.
Dus zoals ik zij, vind ik het belangrijker om de ophaning op en top te hebben dan
het vermogen op top te hebben!
 
Ik had even op de site van RPM gekeken.
En werd eraan herinnerd dat dat op het zicht hetzelfde spul is als stage6.
Ik zou ze wel kunnen mailen om meer info over hun product te vragen.
Maar zolang het niet getest is, en dat er een onpartijdige review van is
kan je er eigenlijk niet veel over zeggen. Ze zullen uiteraard zeggen dat hun spul
goed is? Net zoals ik van paoli verwacht.

Als ik moet kiezen voor een stage6/rpm basis, of een paoli/malossi basis zou ik
intiutief voor de paoli/malossi basis gaan en deze aanpassen.

Maar eerst nog wat verder rondkijken of er nog ander interesant spul is.
 
Idd, maar als je ze toch laat aanpassen kan je beter iets met een goede basis laten afstellen.

Het hangt ook veel van de piloot af hoe hard je ermee gaat.
Maar het is enorm frustrerend als je op de limiet van je vork moet rijden.
Dus zoals ik zij, vind ik het belangrijker om de ophaning op en top te hebben dan
het vermogen op top te hebben!

ik zou beide liever hebben :p
 
Beiden is nog leuker ja.
Maar eerst zal de aandacht naar de ophaning gaan.
Als deze niet goed is heb je ook weinig aan het extra vermogen.
indien je wat vermogen mist, kan je dit wel goed maken door goede ophanging.
 
Back
Top