conti outer "rotor"

robinmelis

Mr.tuning
hallo, het is om te vragen, voldoet de conti outer rotor om een ori ontsteking te vervangen? want mijn ori ontsteking gaat kapot na 200-300 km, de popnagels in het vliegwiel komen altijd los/kapot na verloop van tijd.
nu zag ik deze rotor van conti, en die ziet er mij wel steviger uit.
meer prestaties moet ik er niet van hebben maar gewoon dat hij mijn ori kan vervangen, de vraag is, is deze stevig genoeg om deze setup aan te kunnen;
stage 6 racing
yasuni c20
21mm
mhr vario
enz..

toch al bedankt moest er iemand zijn die mij kan helpen...
 
Advertisement - register to remove this

melf #50 said:
mja, hoe krijg je dat voor elkaar??

MVT doet het ook goed btw.

weet ik veel, de popnagels gaan kapot van de toeren, vliegwiel komt altijd na zoveel km's los van het middenste, het conische gedeelte dat met de popnagels eraan wordt gehoude, dit is al de 2de dat zo voor vuilbak is, en als ik nieuw vliegwiel opzet, en ik laat iemand kicken, ik ga horen aan ontsteking en hij komt nergens tegen, dus ik concludeer hieruit dat popnagels de massa niet kunnnen verdragen aan het aantal toeren ik maak.
vriend van me met evo setup had het ook voor.
ma nu vraag ik mij af; gaat het vliegwiel van die van conti het wel uithouden?
want die is wel met 8 popnagels vastgezet tegenover ori maar 3, maar zou die het ook niet begeven na zoveel km's?
 
Ik vind het knap, maargoed... geen onbalans in je krukas? vliegwiel goed gemonteerd/vastgezet? Ik ken een paar mensen die ook een poos met evo op std. ontsteking rond hebben geknald en dit heeft nooit geresulteerd in kapotte vliegwielen...

Waarom geen binnenrotor monteren? meer pk's oid krijg je er niet van, wel een stuk leukere gasreactie :)
 
Sibo said:
Denk dat het probleem ergens anders ligt...., (onbalans, absurd veel (over)toeren)

Nieuwe polini rotor maby iets voor je?
overtoere neen denk het niet, merk er toch nix van ,denk juist nog beetje te weinig.
maak iets van een 12000 toeren met mijn stage 6 racing en c20 enz, dus denk niet dat ik overtoere hebt, onbalans neen, want dan zou ik de eerste 50 km dat ik rijdt wel geluid horen vant dat de popnagels los zijn, dat hoor je heel goed op stationair toerental.
heb wel gedacht van rotor, namelijk de italkit, maar zou dan eentje wille vinden 2de hands en liefst zo dicht mogelijk bij mijn woonplaats, @ hartje belgie (omgeving brussel)
 
Back
Top