Effe HEEEEEEL snel basis bedrading getekend om contactslot te hebben EN
lichten (die niet op de batterij zijn aangesloten)
Het enige wat ik nu niet kan nakijken is de volgorde hoe de draden op de regulator toekomen. DIT MOET NATUURLIJK op de JUISTE volgorde gebeuren. Maar ik ben er zeker
van dat iemand wel een kleine moeite kan nemen om even naar zijn regulator te kijken en
op te schrijven hoe de draden aangekoppeld zitten.
Bij mina heb je 2 verschillende regulators,
1 waar de vier draden naast elkaar zitten: - - - -
2 waar ze 2*2 zitten in blok vorm: - -
*************************: - -
Groeten.
EDIT: ik ben tekst vergeten te schrijven op de regulator. Dat is dus die grote vierkant waar GEEN tekst in staat.
Verder:
Rood/witte kabel is de kabel van de Pick/Up zet je hier parralel met de massa een condensator over heb je een afstelling.
Zwart/Rode kabel is de voeding voor de CDI
Witte kabel: Is de voeding voor de stroom regulator, zonder deze kabel werk hij niet, indien aangesloten zal je op de rode kabel +12v DC krijgen
Rood/Gele kabel is de kabel van de lichten, zonder regulator loopt de spanning hierin op tot +/- 50v de regulator beperkt de spanning op deze
kabel tot 12v AC
Zwarte kabels zijn de massa, die moeten dus aangesloten worden, best rechtstreeks op het motorblok
Wit/Zwart kabel, als je hier massa aanlegt zal de bromfiets stil vallen (dat is dan wat je contact doet, laat je deze kabel gewoon los zal de
bromfiets starten zonder sleutel)
Oranje kabel is het signaal van de CDI naar de bobijn voor de ontsteking
Rode kabel is 12v DC afkomstig van de regulator (regulator en contact kan verbonden worden als je wil)
Bruine kabel is 12v DC als het contact OP staat (en de rode kabel van het contact staat in verbinding met de regulator)
Voor een goede werking van de regulator is het best dat deze met zijn behuizing op een massa punt word aangesloten!
uit ervaring weet ik dan ze anders durven stuk gaan.
EDIT2: Mijn excuses voor mij spelfouten. Ik heb GEEN dislectie ik heb gewoon geen zin om het na te lezen (te lui dus)